Miközben még soha nem debütált hétszeres világbajnok a Ferrarinál, hiszen Michael Schumacher a Scuderiával nyerte meg a harmadiktól kezdve az összes világbajnoki címét, óhatatlanul is rengetegen vonnak párhuzamot Lewis Hamilton maranellói bemutatkozésa és Schumacher 1995-ös érkezése között. Most mi is megtesszük.
Míg a német „csak” kétszeres világbajnokként, 13 évvel fiatalabban érkezett, az ő munkába állását is hatalmas várakozás előzte meg, lévén akárcsak Hamilton most, az akkori F1-nek ő volt a legnagyobb sztárja, akitől mindenki világbajnoki címet, de leginkább címeket várt. Ez igaz a 40 esztendős britre is, noha ő egy sokkal versenyképesebb, az 1995-össel szinte semmilyen szempontból sem összehasonlítható csapatba érkezik, amely nem köré fog épülni, hiszen a másik autóban is egy toppilóta, ráadásul a Ferrari saját üdvöskéjének számító Charles Leclerc foglal helyet.
Miként az várható volt, az ezen a héten tapasztalható médiafelhajtás ezzel együtt Schumacher első ferraris szereplését idézi, és Hamilton első tesztjére is rengetegen látogattak ki a fioranói tesztpályára, ám az már eleve lényegesen eltért Schumacher első gyakorlásától, és innentől kezdve Hamilton programja összességében nagyon más lesz. A Forma–1 ugyanis rengeteget változott az elmúlt 30 évben, ami jelen esetben nem kedvez a britnek, hiszen az új autóval mindössze másfél tesztnap és legalább egy forgatási nap (ezen nem használhat csak demógumikat, és a megtehető km-ek száma is limitált) áll majd a rendelkezésére, míg Schumacher a tesztkorlátozás nélküli Forma–1-ben ennél jóval többet körözhetett.
És bár a Ferrari a 2023-as autóval több napot is tervez Hamiltonnal, hogy az eddigi pályafutása során csak Mercedes-motoros versenygépeket vezető hétszeres világbajnok minél előbb megszokja a Ferrari munkamódszereit és beilleszkedjen a csapatba, így is jóval kevesebb lehetősége van körözni, mint Schumachernek volt, aki már első ferraris kigurulásakor a legfrissebb technikával, azaz az 1995-ben Jean Alesi és Gerhard Berger által vezetett 412 T2-vel körözhetett, majd Estorilban már az 1996-ra szánt fejlesztések egy részét, illetve az új, V10-es motort is kipróbálhatta. Ezzel szemben Hamilton a két éves autóval semmilyen újítást nem tesztelhet.
A felhajtás és a várakozás tehát hasonló, de minden más nagyon eltér Schumacher és Hamilton ferraris debütálása között. Hogy pontosan mennyire, azt alábbi, a német klasszis első ferraris tesztjének 29. évfordulójára írt cikkünkben részleteztük.
„Soha nem láttam ilyet” – 29 éve kezdődött Schumacher és a Ferrari közös története (videó)