Lewis Hamilton a minap először ült F1-es Ferrariba, de még sem ő, sem a csapat nem kaphatott pontos képet arról, hogy mik a másik erősségei.
A Forma–1 történetének legsikeresebb versenyzője bemutatkozott az F1 történetének legsikeresebb csapatában. Akármi is lesz Lewis Hamilton és a Ferrari házasságának folytatásában, január 22-e örökre különleges nap lesz a sportág, illetve a hétszeres világbajnok és a Scuderia történelmében, amelyet a helyszínről figyelt többek között Hamiton apja, Anthony Hamilton; édesanyja, Carmen Larbalestier, de ott volt Hamilton visszatérő segítője, Angela Cullen is, míg a Ferrari részéről nemcsak Frédéric Vasseur csapatfőnök; a Mercedestől elcsábított, Hamilton által jól ismert Jérôme d’Ambrosio és Loïc Serra, hanem Enzo Ferrari fia, Pierro Ferrari is élőben volt kíváncsi a hétszeres világbajnok debütálására.
Hamilton a jelenlegi szabályok által megengedett legújabb autót, a 2023-as SF-23-at vezette az esős, ködös Fioranóban, amivel kapcsolatban a Ferrari közleményében még azt is kiemelte, hogy 1995. november 16-án nagyon hasonló időjárás fogadta a vörös autót aznap először szintén Fioranóban tesztelő Michael Schumachert. A britek hétszeres világbajnoka először 9 óra 16 perckor hajtott ki a pályára a Pirelli esőgumijain, és egy lassú installációs kört tett meg, amelynek elején a rá jó ideje váró több száz tifosinak is integetett. Néhány kör után aztán visszatért a garázsba az ilyenkor szokásos ellenőrzésekre, majd megkezdte az első etapját.
Továbbra is esőgumik voltak az autón, amelyeken a 40 esztendős szupersztár 10 kört tett meg, miközben több alkalommal próbarajtot gyakorolt a célegyenesben, hogy megismerje a Ferrari folyamatait. Rövid szünet után aztán felkerültek a slickek, egészen pontosan a Pirelli kemény demógumijai az autóra. A pálya szemmel láthatóan nagyon gyengén tapadt, Hamilton ezért több alkalommal is blokkolta valamelyik kereket fékezés közben és egyszer kicsit szélesre is futott. Ez az etap is 10 körből állt újabb próbarajtokkal fűszerezve, végül pedig újabb szünet után még 5 körre tért vissza a pályára.
A teljes első teszt tehát már az ebédszünet előtt véget ért és mindössze 30 körből állt, ami a fioranói pályán 89 km-nek felel meg. Hamilton ezután még időt szakított arra, hogy üdvözölje az őt az első perctől kezdve kitörő lelkesedéssel fogató tifosit, majd befejezte a nap nyilvánosság számára is látható részét, miközben a Ferrari felkészítette az autót Charles Leclerc-nek, aki szintén a helyszínről figyelte Hamilton bemutatkozását, hogy aztán 14 kör erejéig ő is vezessen.
A tavalyelőtt az SF-23-mal egy teljes évet végigversenyző monacóinak ez amolyan téli szünet utáni átmozgatás volt, hiszen számára semmilyen újdonsággal nem szolgálhatott a gyakorlás. Leclerc így szórakozott is egy kicsit és körzőzéssel üdvözölte a drukkereket, akiket később szintén személyesen üdvözölt, és Hamiltonnal ellentétben még aláírásokat is osztogatott a kerítésnél, illetve fotózkodott a rajongókkal.
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) January 22, 2025
Visszatérve a hétszeres világbajnokra, ez a gyakorlás természetesen még nem arról szólt, hogy feszegesse a határokat, miként a Ferrari sem arra volt kíváncsi, hogy mire számíthat az új igazolásától. Ez még csupán a hétfőn megkezdett ismerkedés következő fázisát jelentette, amely során a brit versenyző elkezdhette megismerni a Ferrari-motort; megszokni az új kormányt, gyakorolni a rajtprocedúrát, összecsiszolódni a mérnökével és hasonlók, hogy amikor január végén Barcelonában (ezt megelőzően lehet, hogy egyszer még autóba ül Fioranóban) már jobb körülmények között tesztelhet, készen álljon a komolyabb munkára. A Spanyol Nagydíj helyszínét adó Circuit de Catalunyán Leclerc szintén ott lesz, és alighanem már ő is több kört fog megtenni, mint a minap Fioranóban.