Az 1999-es Francia Nagydíjon látottakat idézte a Mercedes húzása az idei Ausztrál Nagydíjon.
Noha a McLaren az Ausztrál Nagydíjon bizonyította, hogy jelenleg egyértelműen az övé a leggyorsabb autó, Oscar Piastri füvön tolatós mutatványa miatt a wokingi istálló csak holtversenyben vezeti a pontversenyt, a 3. és 4. helyen célba érő Mercedes ugyanis szintén 27 ponttal áll. És mint az a csapat összefoglalójából kiderült, a brackley-iek jó szereplésében az is szerepet játszott, hogy az eddig csapattagot kiküldték a melbourne-i pályától néhány kilométerre levő strandra, hogy onnan jelentsen az időjárás változásairól.
„A vasárnapi trófea igazi csapatmunka volt, mert bár az időjárás megbolondult, a csapatunkat nem tudta megzavarni. Nagy köszönet jár ezért a St. Kilda strandon állomásozó csapattagunknak, aki tájékoztatott minket az érkező eső irányáról és erősségéről, hozzásegítve minket, hogy a verseny záró szakaszában a megfelelő pillanatban váltsunk interekre” – árulta el a csapat a korántsem szokatlan trükköt.
Az viszont nem teljesen átlalános, hogy a csapatok ennyire messzire küldik el valamelyik alkalmazottjukat, hiszen általában a pálya területén belül szoktak spottereket elhelyezni. De nem példátlan, és az is előfordult már, hogy egyenesen győzelmet ért. Méghozzá az 1999-es Francia Nagydíjon, amelyet szintén változó időjárás nehezített, és amelynek végén Heinz-Harald Frentzen első győzelmét szerezte a Jordan színeiben, míg az istállónak ez volt a második sikere az F1-ben.
A Frentzen világbajnoki reményeihez elengedhetetlen sikerre alábbi cikkünkben tekintettünk vissza a futam 24. évfordulóján:
Mérföldekre a pályától is kulcsszerepet játszott a sérült pilóta sikerében csapatának egyik embere