A Kínai Nagydíj sportfelügyelői mindkét Ferrarit, illetve Pierre Gaslyt is kizárták utólag a Kínai Nagydíjról.
Charles Leclerc, Pierre Gasly és Lewis Hamilton utólagos kizárását is megerősítették a sanghaji F1-es versenyről, miután előbbi két pilóta autója a minimumsúly alatt maradt a leintést követő mérések során, Hamiltonnak pedig a túlhasznált kopólemez okozta a vesztét.
2025-re 2 kg-mal emelkedett az autók versenyzővel együtt mért minimumsúlya, ami immár 800 kg. Az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer a sanghaji futamot követő ellenőrzések után hivatalos dokumentumban tudatta, hogy az üzemanyag leszívását követően Leclerc autója 799 kg-ot nyomott, vagyis éppen elmaradt a kötelező minimumtól. Hozzátette, a különbséget biztosan nem a monacói autójának első vezetőszárnyáról leszakadt bal oldali szárnyvéglap hiánya okozza, hiszen egyrészt begyűjtötték a leszakadt elemet és azzal együtt is lemérték az autót, valamint egy Ferraritól kapott tartalékszárnnyal is elvégezték a mérést.
Az Alpine pilótáját szintén kizárták, bár ő érdemben nem veszít ezzel, hiszen a 11. helyen ért célba. Persze ha az ő autója szabályos, már Leclerc kizárása után már pontszerző lehetett volna.
Ezúttal gyorsan zajlott a döntéshozási folyamat, de persze a mérési adatokon nem is volt mit vitatni: pár perc elteltével Hamilton kizárását is bejelentette az FIA. Az ő Ferrarijának vizsgálatánál a kopólemezt 8,5-8,6 mm vastagságúnak mérték az autó alján, miközben a szabályok szerint annak minden mérési ponton legalább 9 mm vastagságúnak kell lennie.
Leclerc így 10, Hamilton 8, a Ferrari pedig 18 ponttól esett el a bajnokságban. A két Ferrari és Gasly kizárása nyomán Lance Stroll és Carlos Sainz lépett fel a pontszerzők közé.
A negyedikként befutott Max Verstappen mögött tehát a Kínai Nagydíj új, végleges eredménye tehát a következő: 5. Esteban Ocon, 6. Kimi Antonelli, 7. Alexander Albon, 8. Oliver Bearman, 9. Lance Stroll, 10. Carlos Sainz.