back to top
2025. március 30. 15:36
Többi

    KezdőlapF1Sajtó: Verstappennek nem tetszik, hogy a Red Bull megint mással viteti el...

    Sajtó: Verstappennek nem tetszik, hogy a Red Bull megint mással viteti el a balhét

    -

    Egybehangzó sajtóértesülések állítják, küszöbön az újabb, minden eddiginél gyorsabb pilótacsere a Red Bullnál, hiszen Liam Lawson helyét már a Japán Nagydíjtól Yuki Tsunoda veheti át. A hírek szerint azonban Max Verstappen nem támogatja a döntést, ezzel ugyanis a csapat már megint szőnyeg alá söpri a valódi problémát, amit az autóban kellene keresni.

    Lawsont a két éven át szintén komoly mélypontokat megélő Sergio Pérez helyére ültette a Red Bull, ám ezáltal a második autó eredményei nemhogy jobbak, hanem csak rosszabbak lettek a 2025-ös szezon kezdetén. Az eddigi két versenyhétvége három időmérőjén az új-zélandi pilóta egy 18. és két utolsó rajthelyet szerzett, egyszer összetörte az autóját, a pontszerzéstől pedig minden esetben távol volt. Eközben Verstappen a második helyen áll a tabellán, ám ha csak egy autóval ér el eredményeket a csapat, az erős konstruktőri helyezéstől idén nagyon hamar elköszönhet a csapat.

    Ez lehetett az egyik fő oka a Red Bull állítólag már megszületett döntésének is a pilótacseréről, amit viszont több értesülés szerint Verstappen egyáltalán nem tart jó ötletnek. A holland szerint ugyanis az, hogy a másik Red Bullban ülő versenyző rendre gyengélkedik, nem a versenyző képességeinek, hanem az autó karakterisztikájának a hibája. Ezen ő maga ugyan elég jól felül tud kerekedni, ugyanakkor tavaly óta maga Verstappen is hangos kritikusa az autó vezethetőségének, miközben csapattársainak alkalmasságáról sohasem volt egy rossz szava sem. Kínában a négyszeres bajnok arra is utalt, hogy Lawson a Racing Bullst vezetve bizonyára sokkal erősebb helyekért harcolhatna, látva, hogy a faenzai csapat jelenlegi pilótái is képesek azt a legjobb tíz közé kormányozni (még ha a rémes taktikai döntések miatt ez eddig nem is termelt túl sok pontot).

    The Race Christian Hornert idézi a kínai hétvégéről, aki arról beszélt, nem a csapat dolga, hogy a versenyzőknek tetsző autót építsen, hanem a versenyzőké, hogy alkalmazkodjanak ahhoz, amit alájuk tesznek.

    „A leggyorsabb autót kell megépítenünk, ezt pedig a rendelkezésünkre álló információk és adatok alapján tesszük. Nem azt a szemléletet követjük, hogy versenyzőközpontú autót építsünk, egyszerűen csak a lehető legjobb autóval próbálunk előállni a visszajelzéseik alapján. Ez pedig eddig elég jól működött, amit 122 győzelem bizonyít” – fogalmazott a csapatvezető.

    gpblog szerint Verstappen egyáltalán nem vette jó néven, hogy már megint figyelmen kívül hagyták az autóval kapcsolatos kritikáit, és a vezethetőség javítása helyett egy újabb pilótával vitetik el a balhét. Ez akár tovább áshatja az árkot a holland és a csapat vezetősége között, miközben köztudottan a Mercedes és az Aston Martin is megkörnyékezte már Verstappent – bár maga a pilóta még a sanghaji hétvégén is arról beszélt, jól érzi magát a Red Bullnál, és semmi mással nem foglalkozik.

    Nem tudni persze, hogy Tsunoda hogyan teljesít majd, amennyiben jövő hétvégi hazai versenyére már valóban a Red Bull Racing pilótájaként készülhet, de az biztos, hogy jelentős tapasztalatbeli lemaradásban találja majd magát ahhoz képest, mintha már a téli szünetben ő kapja meg a bizalmat, és együtt készülhetett, tesztelhetett volna a nagycsapattal. Sokan értetlenül is fogadták a hírt, hogy a kevés F1-es rutinnal rendelkező Lawson kapta meg a bizalmat a szezonkezdetre, hiszen Tsunodának már négy évad van a háta mögött, amely során fokozatosan lecsökkentette hibáinak számát, javított kommunikációs képességein és a faenzai csapat stabilabb versenyzőjévé vált.

    Max Verstappen tovább maradhat az F1-ben, ha az apjához hasonlóan V10-es motorral versenyezhet

    Friss