Hajmeresztő képsorokat rögzítettek a kamerák a napra pontosan 23 évvel ezelőtt rendezett 2002-es Brazil Nagydíj vasárnap délelőtti bemelegítő edzésén.
Mivel nem futamon vagy időmérő edzésen történt az incidens, nem milliók szeme láttára esett meg, hogy a Forma–1-ben második idényét nem sokkal azelőtt megkezdő Nick Heidfeld a 2002-es Brazil Nagydíj vasárnap délelőtti bemelegítő edzésén leszakította a Safety Car ajtaját (nyitóképünkön), és akár annak sofőrjét is megölhette volna, ha kicsit később érkezik. Vagy a dolgot megfordítva: akár magának is súlyos sérülést okozhatott volna, ha nem sikerül az ajtó és a védőfal közötti rést becéloznia, és mondjuk lefejeli a Mercedes ajtaját…
Az egész esetet az idézte elő, hogy Enrique Bernoldi nem sokkal korábban hibázott és összetörte az Arrows-t a Senna S-ben, ami utáni az orvosi autó, benne Sid Watkins professzorral gyorsan a helyszínen termett. De miután leparkoltak és piros zászlóval félbeszakították a tréninget, a Michael Schumacher mögött érkező Heidfeld nem lassított le időben, majd miután látta, hogy ott áll előtte az ideális íven Bernoldi és az utcai Mercedes, a fékbe taposott, megcsúszott, és leborotválta az orvosi autó nem sokkal azelőtt kinyíló ajtaját.
Videón az eset:
The guy in the medical car was so lucky he wasn’t getting out when Heidfeld rammed into him, man. pic.twitter.com/hmNn41EmSg
— Alonso Fan (@412T2Stan) November 4, 2023
És hogy ki volt az orvosi autó sofőrje, aki, akár meg is halhatott volna, ha Heidfeld később jön és elüti? A korábban az F1-ben is megforduló Alex Ribeiro, aki 1999 óta „fuvarozta” Watkins professzort a hétvégéken, és 2000-ben, Monacóban már volt egy incidense, amikor összetörte az utcai Mercedest a Tabac kanyarban. De a brazil labdarúgó-válogatottat káplánként segítő, az F1-ben Penthouse-modell-lel bemutatkozó, rövid pályafutása során Jézust hirdető, mélyen vallásos versenyző életéről messze nem ez a legérdekesebb történet.
Ribeiróról a 75. születésnapján közültünk portrét, ami alább olvasható:
Születésnapos a Jézust hirdető F1-es pilóta, aki Penthouse-modellel az autóján debütált
A szintén aznap rendezett futamot egyébként a 2002-es Ferrarival először rajthoz álló (az első két versenyen, Ausztráliában és Malajziában még az előző évi modell-lel versenyzett a Ferrari) Michael Schumacher nyerte Ralf Schumacher és David Coulthard előtt, amivel a négyszeres világbajnok 8 pontra növelte előnyét az összetettben a Malajziában nyerni tudó öccsével szemben.
Visszaadta a kölcsönt, vagy elszámolta magát Schumacher a 2002-es USA Nagydíjon?