Oscar Piastri révén a McLaren megszerezte a rajtelsőséget a Bahreini Nagydíjra, ám a csapat ezúttal sem zárt tökéletes szombatot, miután Lando Norris csak a 6. helyre kvalifikált. Az első sorba George Russell állhat még fel a Mercedesszel.
A szabadedzések tapasztalatai alapján a McLaren vágott neki favoritként a szahíri időmérőnek, ami helyi idő szerint 18 órakor, a naplementével egyidőben kezdődött, a pályát tehát már mesterségesen világították meg.
Az első szakasz az élcsapatok közül a Red Bull számára szállított a vártnál nagyobb izgulnivalót, hiszen miután Yuki Tsunoda első körét pályaelhagyás miatt elvették, Max Verstappen pedig hibázott utolsó szektorban, mindkét pilótájuk mért kör nélkül hajtott ki ismét a pályára a Q1 végén a továbbjutásról döntő menetre. Végül a hollandnak és a japánnak is sikerült továbbjutnia, a mivel Liam Lawson a 17. helyen búcsúzott (ebben kritikus lehetett, hogy a DRS-e az egyik egyenes közepén lecsukódott), először történt meg idén, hogy a Red Bull második autója legyőzött az időmérőn egy Racing Bullst.
A 16. helyen kiesett az idén eddig mindig Q3-ba jutó Alexander Albon, akit Lawson, Gabriel Bortoleto, Lance Stroll és Oliver Bearman követ majd a rajtrács végén.
A Q2 15 percéből 4 perc haszontalanul szállt el, ugyanis miközben a mezőny már a pályán volt, hogy első gyorskörét teljesítse, piros zászló állította meg a körözést Esteban Ocon balesete miatt. A francia versenyző a 2-es kanyarban dobta el a Haast, miután túlságosan ráhajtott a kerékvetőre, és a külső gumifalba csapódott, komoly károkat okozva autójának hátulján. Az orvosi autó gyorsan megérkezett Oconhoz, aki viszont nem sérült meg, saját lábán hagyta el az autót.
Full footage of Esteban Ocon's crash in Q2!#F1 #Formula1 #BahrainGPpic.twitter.com/CxWZhtbaPc
— Extreme Cars (@extremecars__) April 12, 2025
Az újraindítás előtt a Mercedes látszólag hibázott (így vélekedtek legalábbis a Saubernél Nico Hülkenberg csapatrádiójában), hiszen már azelőtt kiküldték két autójukat a bokszutca végére, hogy bejelentették volna a folytatás időpontját. A felügyelők jelezték is, hogy az időmérő után vizsgálják az ügyet.
Végül Piastri vezetésével behúzta a Q2 legjobb köridejét is a McLaren, ám váratlan autó ért hozzájuk a legközelebb: már az első szakaszban is szokatlan látványt nyújtott az Alpine az 5. helyen Jack Doohannel, a középső etapban pedig Pierre Gasly futotta meg a harmadik legjobb időt a másik enstone-i autóval.
Tsunoda a 10. helyen bejutott a Q3-ba, meglepetés azonban, hogy Verstappen is csupán a 9. lett, aláhúzva a Red Bull hétvégi nehézségeit. Nem folytathatta viszont az időmérőt a 11. helyen záró Doohan, valamint mögötte Isack Hadjar, Hülkenberg, Fernando Alonso és Ocon. Késve érkezett az értesítés, hogy Hülkenbergnek ráadásul egy Q1-es körét törölték utólag, ennek értelmében a németet a 16. helyre sorolták vissza, így pedig nem is kellett volna szerepet kapnia a Q2-ben…
Az időmérő végjátékában ezek után mindkét McLaren, Ferrari, Mercedes, Red Bull, valamint Gasly Alpine-ja és Carlos Sainz Williamse vehetett részt.
Az első menetek során Piastri állt az élre, akit két tizedmásodpercen belül követett Russell és Norris, mindenki más azonban már egy másodperc feletti hátránnyal rendelkezett – Verstappen konkrétan a 10. legjobb idővel kezdett, a rádióban pedig autójának fékei ellen kelt ki. Pár perc után azonban pillanatnyi eredménye 8. pozícióra változott, miután Antonelli és Hamilton körét is elvették pályaelhagyás miatt.
Második próbálkozásra Piastri tovább javított, és bár ezt szinte mindenki megtette, az ausztrálnál senki sem volt gyorsabb, ezzel megszerezte második F1-es rajtelsőségét. Gyors volt a Mercedes, Russell a 2., Antonelli a 4. helyre kvalifikált, közéjük pedig Leclerc ékelődött be. Norris rontott az 1-es kanyarban, így csak a 6. lett a remeklő Gasly mögött, Verstappen hétvégi küszködése a Red Bull-lal pedig végül 7. rajtpozíciót eredményezett számára.