Calum Nicholas felidézte Jules Bianchi szuzukai balesetét, illetve az azt követő időszakot. A Marussia akkori szerelője elárulta, nemcsak erkölcsi okokból nem indítottak két autót a soron következő Orosz Nagydíjon, még úgy sem, hogy az akkori jogtulajdonos próbált rájuk nyomást helyezni.
Roland Ratzenberger és Ayrton Senna imolai tragédiája óta egyetlen pilóta halt meg Forma–1-es baleset következtében. Jules Bianchi a 2014-es Japán Nagydíjon ment neki egy munkagépnek, aminek következtében akkora lassulás érte, hogy kómába került, amelyből már soha nem ébredt fel, és szűk kilenc és fél hónap múlva elhunyt.
Akkoriban Calum Nicholas volt az egyik szerelője, aki később a Red Bullnál vált igazán ismertté, mostanra pedig már saját könyvet írt, illetve médiakarrierbe kezdett. Nemrég Lucas Stewart YouTube-csatornáján szerepelt, ahol az aktualitások és pályafutásának más pontjai mellett erre a szomorú epizódra is visszaemlékezett.
Hamarosan sztárpilótáját és csapatfőnökét is elveszítheti a Red Bull?
„Nem voltam rá felkészülve – fogalmazott. – Huszonhárom-huszonnégy éves voltam. Ez a nap volt az első ilyen jellegű élményem a Forma–1-ben. Szóval elképesztően nehéz volt, [és] nagyon szerencsés voltam, hogy volt néhány idősebb csapattag körülöttem, hogy talpra állítsanak, és segítsenek a folytatásban. Japán az egyik kedvenc pályám, de amikor odamegyünk, és esik, nyilvánvalóan visszajönnek annak az évnek az emlékei.”
„Rendkívül nehéz volt – folytatta. – Számomra az volt a legnehezebb része, hogy határozottan emlékszem, hogy elmentünk az FIA garázsába, hogy elhozzuk a kasztnit. Emlékszem, hogy megfogtam a borítást, és láttam, milyen állapotban van. Túlságosan is nyomasztó volt látni ezt az egészet. Utána egy ideig nehéz volt a munkára összpontosítanom, amelyet szerettem, de volt egy kis kérdőjel, hogy miért csinálom ezt.”
Ezután szóba került, hogy azok a rajongók, akiket az először 2019-ben megjelent ’Drive to Survive’ (Hajsza a túlélésért) sorozat hatására szippantott be az F1, nem is feltétlenül tudják, hogy az azóta sokak életét megmentő glóriát nagyrészt ennek a balesetnek a hatására vezették be – azt már csak mi tesszük hozzá, hogy Bianchit vélhetően ez sem mentette volna meg, akkora erejű volt a becsapódás. Később a következő napok is szóba kerültek.
Szívszorító szavak az F1-es pilóta haláláról, volt csapattársa felidézte utolsó emlékeit Bianchiról
„Dupla hétvége volt, úgyhogy azonnal Oroszországba utaztunk – idézte fel Nicholas. – Megépítettük Jules autóját, és a garázsban hagytuk, hogy így tisztelegjünk előtte. Nagyon nehéz volt. Emlékszem, hogy az oroszországi hétvége előtti szerdán a garázsban próbáltuk megépíteni [az autó] hátulját, illetve a váltót, és rendkívül morózus volt a légkör és a hangulat. Nagyon nehéz volt dolgozni, folytatni a munkát ilyen körülmények között. Az volt az egyetlen lehetséges döntés, hogy nem indítjuk el az autót.”
Valóban, azon a hétvégén csak Max Chilton képviselte a Marussiát. Ezt a külvilágnak nyilvánvalóan azzal indokolták, hogy ezt diktálja az erkölcs, ám a döntésnek egy másik oka is volt. „Nemcsak azért, mert ez volt a helyes, hanem azért is, mert nem éreztük úgy, hogy olyan helyzetben vagyunk, hogy jól meg tudunk építeni egy autót” – válaszolta az erre vonatkozó felvetésre Nicholas.
Az egykori szerelő hozzátette, a Marussia annak ellenére járt el így, hogy az akkoriban még Bernie Ecclestone vezette jogtulajdonosi kör nyomást gyakorolt rájuk, mondván, a nézők azért fizettek, hogy huszonkét autót lássanak versenyezni. Emellett a szabályokra is hivatkoztak, ám az istálló vezetése ellenállt, és visszaléptették a hétvégére amúgy benevezett Alexander Rossit.