back to top
2025. július 11. 20:53
Többi

    KezdőlapF1Baumgartner Zsolt korábbi versenymérnökéé a feladat, hogy megállítsa az agyelszívást a Red...

    Baumgartner Zsolt korábbi versenymérnökéé a feladat, hogy megállítsa az agyelszívást a Red Bullnál

    -

    Megejtette első interjúját a Red Bull csapatvezetőjeként a Racing Bullstól előléptetett Laurent Mekies, aki fontosnak tartja, hogy első heteiben minden csapattag véleményét meghallgassa.

    Húszéves F1-es fennállásának legnagyobb változásán megy keresztül a Red Bull Racing a napokban azzal, hogy az istállót a kezdetek óta irányító Christian Hornert eltávolították a posztjáról, helyére pedig az eddig az energiaitalosok kiscsapatát, a Racing Bullst irányító Laurent Mekies érkezett.

    Bár a következő versenyhétvégére, a Belga Nagydíjra még két hetet kell várni, a 48 éves francia szakember csütörtökön máris egy versenypályán kezdhetett el ismerkedni a csapattal, hiszen a Red Bull filmforgatási napot tartott Silverstone-ban. Mekies Horner méltatásával kezdte első interjúját új posztján.

    „Még mindig kicsit szürreális, hogy itt vagyok, és nem látom őt. Nem lehet eléggé méltatni azt a hatalmas teljesítményt, amit ez a csapat elért Christian vezetésének 20 éve alatt. Amikor először találkoztam vele 20 évvel ezelőtt, ő volt a Forma–1 legfiatalabb csapatvezetője, és hihetetlen, hogyan formálta át ezt a helyet azzá, ahogyan jelenleg ismerjük, az út során rengeteg győzelmet és bajnoki címet szerezve” – mondta elődjéről Mekies a Red Bull által készített videóban.

    „És Christian volt az, aki Helmuttal [Marko] és Oliverrel [Mintzlaff] közösen visszahozott engem a Red Bull családba két évvel ezelőtt. Az első gondolataim így ma róla szólnak.”

    Mekies maga is több mint két évtizedes tapasztalattal rendelkezik már az F1-ben, ő azonban a ranglétra számos fokát bejárta és többször is munkahelyet váltott: 2001-ben az Arrowsnál motormérnökként kezdte, majd a Minardinál többek között Baumgartner Zsolt versenymérnöke is volt, és miután a Red Bull megvette a csapatot, egészen 2014-ig a Toro Rossónál maradt.

    Ezt követően egy négyéves periódust a FIA alkalmazásában állt és a biztonságért felelős igazgatóként felügyelte a szövetség égisze alá tartozó sorozatokat, mielőtt 2018-ban a Ferrari helyettes csapatfőnökeként visszatért a versengés közegébe. Ez a tízéves kitérő után hozta őt vissza a Red Bull a faenzai alakulatához, hogy 2024-től már annak egyik csapatfőnöke legyen, innen pedig logikus lépésnek tűnik a nagycsapat élére való kinevezés.

    A Red Bull vezetősége és technikai stábja az elmúlt két évben több olyan magasrangú szakembert is elveszített, akik kulcsszerepet játszottak az elmúlt 15 évük sikereiben, elég csak a már az Aston Martinnak tervező Adrian Newey-ra, a Saubert irányító Jonathan Wheatley-re, vagy a McLaren technikai igazgatójaként dolgozó Rob Marshallra gondolni. Horner leváltása pedig egyáltalán nem garancia arra, hogy megállna a tudáskiáramlás, miközben az istálló a versenypályán 2023 óta rohamléptekben veszítette el domináns státuszát.

    „Gondoskodnunk kell arról, hogy a csapatot alkotó temérdek tehetséges ember mind megkapja, amire szüksége van ahhoz, hogy a legmagasabb szinten teljesítsen – hiszen már most is ők a legjobbak. Arra helyezzük a hangsúlyt, hogy a Red Bull energiája szétáradjon a csapaton belül” – fogalmazott Mekies, aki ígérete szerint az istálló minden tagjának meg fogja hallgatni a véleményét, ez pedig olyasvalami, ami az utóbbi években, amikor látszólag mindent Max Verstappen igényeinek rendeltek alá, a sejtések szerint nem valósult meg.

    Ferrari? Alpine? – merre vezethet a Red Bull csapatfőnöki székéből eltávolított Horner útja?

    „Nem becsüljük alá az előttünk álló kihívást, a Forma–1 alighanem története legnagyobb technikai szabályváltozására készül. A Red Bull számára pedig ezt még különlegesebbé teszi, hogy saját erőforrásunkkal vágunk ebbe bele. Szóval hatalmas kihívás vár ránk.”

    „A következő heteket annak szentelem, hogy megpróbáljak minél több csapattaggal találkozni, hogy megismerjem mindazokat a fiúkat és lányokat, akik a varázslatot végzik a színfalak mögött. Meghallgatom őket, igyekszem átlátni, hogyan működik ez a csodálatos gépezet, amit a Red Bull Forma–1-es csapatának nevezünk, és megtalálni a módját, hogyan vehetem ki a részem ebből.”

    Mekies Red Bullnál való kinevezésével előző munkahelyén, a Racing Bullsnál is megmarad a folytonosság, ott a két csapatvezetős rendszerben Peter Bayer mellé Alan Permane lép mostantól fel, aki szintén kiterjedt tapasztalattal rendelkező mérnöke az F1 közegének, s a tavalyi évben érkezett a csapathoz azok után, hogy elhagyta az Alpine-t, ahol (az enstone-i csapat jogelődjeinél) 1989 óta dolgozott.

    Friss