Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke úgy véli, a McLaren precedenst teremtett az Olasz Nagydíj végén alkalmazott csapatutasítással, és majd a szezon végén derül ki, hogy helyesen járt-e el a csapat. A Saubert irányító kollégája, Jonathan Wheatley viszont méltatta a wokingi istállót.
Megoszlanak a vélemények arról a csapatutasításról, amelyet a McLaren az Olasz Nagydíj végén hajtott végre. Mint ismert, a brit alakulat előbb Oscar Piastrit hívta ki kereket cserélni a hajrában, majd Lando Norrisnak még el is rontották a kiállását, így utóbbi csak csapattársa mögé tudott visszatérni. Az ausztrál pilótának viszont szóltak, hogy engedje vissza ellenfelét maga elé, amit meg is tett.
Verstappen nyert Monzában, Piastrinak el kellett engednie Norrist a McLaren csapatutasítása után
Az akció megosztotta az F1 közvéleményét. Az egyik olvasat szerint jó, hogy nem egy szerelő hibáján dőlt el a kettőjük közötti sorrend, másfelől viszont az is tény, hogy ez benne van a pakliban. Arról nem is beszélve, hogy ha például Charles Leclerc bekerül közéjük, akkor ezt nem tudták volna megtenni. Az esetről a riválisokat is megkérdezték.
„Nincs jó, és nincs rossz [megoldás], és kíváncsi vagyok, hogyan fog ez elsülni – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. – Olyan precedenst teremtettek, amelyet nagyon nehéz lesz visszacsinálni. Mi van, ha a csapat újabb hibát követ el, és nem a bokszkiállásnál. Akkor is megcserélik őket? Ugyanakkor az sem [lenne] igazságos, hogy a felzárkózni igyekvő versenyző a csapat hibája miatt pontokat veszítsen. Szóval, úgy vélem, az idény végére, amikor a helyzet felforrósodik, megkapjuk a választ, hogy helyesen cselekedtek-e.”
Ez az eset i megmutatja, hogy a McLarennél nagyon ügyelnek rá, hogy a bajnoki harc ellenére ne mérgesedjen el a helyzet csapaton belül. Egyelőre ebben a két pilóta is partner, hiszen eddig nem kerültek konfliktusba egymással, a kisebb feszültségeket pedig sikerült elsimítani. Wolff kollégája, a Saubert irányító Jonathan Wheatley emiatt méltatta a wokingiakat.
„Nyilvánvalóan megbeszélték, hogyan fogják teljesíteni a versenyt, és szerintem megegyeztek, hogy ha a csapat hibázik, akkor helyet cserélnek – jelentette ki. – Egyértelmű, hogy tavaly sok kemény leckét kaptak. Nagyon lenyűgözött, ahogyan idén a két pilóta bajnoki küzdelmét kezelték, és szerintem elébe mentek a helyzetnek. A futam közben nem esett róla szó, úgyhogy nyilván előtte beszélték meg.”
Piastri korrekt volt, de akadt, aki sokkal nagyobb áldozatot hozott bajnokesélyesként
Az biztos, hogy – jelen állás szerint – a McLaren döntése jót tesz a bajnoki harcnak, már ami a szorosságát illeti. A futam előtt ugyanis Piastri 34 ponttal vezetett Norris előtt, és ha megtartják a kerékcsere utáni sorrendet, akkor ez 37-re nőtt volna. Így viszont 31-re csökkent, amit egy sprinthétvégén adott esetben már be lehet hozni.
