back to top
2025. szeptember 23. 14:55
Többi

    KezdőlapF1Akár balhé is lehetett volna a bakui hajrából, ha Verstappen nem veri...

    Akár balhé is lehetett volna a bakui hajrából, ha Verstappen nem veri agyon a mezőnyt

    -

    Max Verstappen több mint 1 másodpercet veszített, amikor az Azeri Nagydíj hajrájában lekörözte az Alpine-okat. Rögtön ezután pedig Pierre Gasly megelőzte Franco Colapintót az utolsó előtti helyért.

    Max Verstappen végig magabiztosan vezette az Azeri Nagydíjat, és győzelme egyetlen pillanatig sem forgott igazán veszélyben. Mivel a pole pozícióból indult, az összes kört az élen fejezte be, ráadásul a leggyorsabb kört is megfutotta, aminek köszönhetően elérte a Grand Slamet. Ez pályafutása során hatodszor sikerült neki, amivel utolérte Lewis Hamiltont, és már csak Jim Clark van előtte 8-cal.

    Mivel a holland pilóta ekkor már jóval több mint 10 másodperccel vezetett, nem kapott nagy visszhangot mindaz, ami a futam hajrájában történt. Pedig ha szorosabb a győzelemért folytatott csata, akkor alighanem lett volna némi botrány abból, ahogyan a két Alpine, különösen Pierre Gasly elengedte a négyszeres világbajnokot.

    Ennek előzménye, hogy a francia versenyző a 36. körben állt ki egyetlen kerékcseréjére, majd 3 másodperccel érkezett meg csapattársa, Franco Colapinto mögé. Bár hamar utolérte, és tíz körön át DRS-távolságon belül üldözte őt, megelőzni még úgy sem tudta, hogy közepes keverékű gumijai tizenkilenc körrel frissebbek voltak az argentin pilóta kemény abroncsainál. Mindez persze nem feltétlenül meglepő, hiszen előrébb is láthattunk hasonlót.

    Drámaian indult, Verstappen dominanciával folytatódott és zárult a bakui F1-es futam

    Verstappen a 49. körben érte utol az enstone-i istálló párosát, akiknél körönként mintegy 3 másodperccel volt gyorsabb. Josh Peckett, Gasly versenymérnöke annak rendje és módja szerint figyelmeztette is pilótáját, hogy hamarosan el kell engednie egykori csapattársát. „Amikor megkapjuk a kék zászlót, tisztán engedd el, kérlek, ő vezeti a versenyt – hangzott az utasítás a rádión keresztül. – Senki sem támadja őt mögötte.”

    A szabályok szerint egy lekörözöttnek az első lehetséges alkalommal el kell engednie a mögötte érkezőt. Gasly a 7-es kanyarban kapta meg a kék zászlót, amit mérnöke is jelzett neki, ám ekkor nem állt félre. Ezután jött az óvárosi szekció, amely finoman szólva sem ideális az ilyesmire, így végül a 12-es kanyar utáni egyenes elején hajtotta végre ezt a feladatot.

    Nagyjából ekkor Colapinto is megkapta a szükséges információt. „Pierre kék zászlót kapott Verstappen miatt, most ő lesz mögötted, ő vezeti a versenyt – jelentette ki Stuart Barlow, a 22 esztendős pilóta versenymérnöke. – Oké, kék zászló, Verstappen, legyünk okosak, próbáljunk meg DRS-t elcsípni.”

    Colapinto a 15-ös kanyar előtt engedte el a Red Bullt, ám aztán az 1-es kanyarig tartó vágtában még tudta nyitni a DRS-t. Azonban ez nem bizonyult hatékonynak, Gasly ellenben közeledni tudott rá, majd az 1-es kanyarban be is ment mellé, így elhappolta előle a tizennyolcadik, vagyis az utolsó előtti helyet. Ez volt egyébként a futam utolsó előzése.

    Ami Verstappent illeti, a célegyenes előtt panaszkodott mérnökének, Gianpiero Lambiasénak, aki figyelmeztette, hogy Colapinto a DRS-ét akarja használni. A 27 éves versenyző bele is nézett a tükörbe, ám az Alpine-ok immáron nem jelentettek veszélyt rá. Ahogyan az időveszteség sem volt nagy érvágás, más kérdés, hogy szorosabb küzdelem esetén akár döntő tényezőnek is bizonyulhatott volna.

    Friss