back to top
2025. október 04. 19:06
Többi

    KezdőlapF1Mercedes a pole-ban Szingapúrban, Verstappen a két McLaren előtt zárt

    Mercedes a pole-ban Szingapúrban, Verstappen a két McLaren előtt zárt

    -

    Max Verstappen a harmadik szabadedzés után az időmérőt már nem tudta behúzni Szingapúrban, de így is örülhet, hiszen mindkét McLarent megelőzte. A pole a Q3-ban két szenzációs kört is összerakó George Russellé lett.

    Q1

    A harmadik szabadedzésen a büntetést megúszó Lewis Hamilton rögtön az első mért körének első kanyarját elrontotta, de nem csak neki nem sikerült egyből feliratkoznia a tabellára, hanem Oscar Piastrinak sem, akit Alex Albon az egyes kanyar bukóterébe hajtva engedett el, de emiatt furcsa módon rögtön elkezdték lengetni a sárga zászlókat, amivel tönkretették az ausztrál körét, hiszen lassítania kellett, majd a bokszba hajtva új szett gumit vételezve próbálkozhatott ismét.

    Ekkor Verstappen (1:30,317), Bearman, Russell, Hamilton, Norris, Alonso, Hadjar, Leclerc, Colapinto és Sainz volt a sorrend az első tízben, miközben Piastri mellett a hibázó, majd Sainz által feltartott Antonellinek sem volt még mért köre.

    A Ferrarik többekkel ellentétben nem álltak ki új szettért egyetlen mért kör után, aminek meglett az eredménye: Hamilton–Leclerc sorrendben felugrottak Verstappen mögé a 2. és 3. helyre. De csak addig voltak ott, amíg az egész hétvégén kirobbanó formában vezető Hadjar egy 1:30,214-es körrel át nem vette a vezetést.

    Piastri az új szetten ezután csak a 6. időt autózta, de Norrist több mint 1 tizeddel így is megelőzte, viszont a brit jött ismét és 1:29,932-re szorította le a lécet.

    Ám mivel rendre Szingapúrban javul a legnagyobb ütemben a pálya állapota, senki nem ülhetett a babérjain a hajrá előtt. Ezt Antonelli köre is bizonyította, az olasz ugyanis 3 perccel a vége előtt két lila és egy egyéni legjobb szektort repesztve 2. helyre iratkozott fel, csupán 1 tizedre Norristól.

    Bő egy perccel a vége előtt azonban már Hamilton ugrott az élre 1:29,765-tel, és ezt már senki nem tudta megdönteni, miközben Pierre Gasly alatt a 11-es kanyarban megállt az Alpine. Mivel a francia versenyző sikeresen félrehúzódott a megnyitáshoz, sima sárga zászlót lengettek (nem duplát, amelynél lényegében félbe kell szakítania a körét annak, aki hátrébb érkezik), ám ez is többeknek befolyásolta a körét, hiszen némi lassításra így is szükség van.

    A kieső helyeken végül nem volt nagy meglepetés: Bortoleto, Stroll, Colapinto, Ocon és Gasly búcsúzott ebben a sorrendben, míg Yuki Tsunoda az utolsó körével tudott felugrani az utolsóról a 10. helyre.

    A Q2-t ezzel együtt jó néhány perccel eltolták, hogy a felügyelőknek legyen ideje kielemezni, senki nem vétett a szabályok ellen a sárga zászlós szakaszon. Végül úgy döntöttek, hogy Bortoletót, Hülkenberget, Tsunodát és Russellt az időmérő után vizsgálják, így menet közben senki nem kapott büntetést, és végül az utólagos vizsgálat is ugyanilyen eredménnyel zárult.

    A Q1 végeredménye:

    Q2

    A második szakasz elejét kisebb közjáték zavarta meg, az FIA ugyanis azt a tájékoztatást adta, hogy helyi idő szerint 21 óra 31 perckor veszi kezdetét a Q2, ám nem váltott zöldre a lámpa a bokszutca végén, így végül 21:32 lett az újraindítás időpontja.

    Noha a Q1-et Hamilton zárta az élen, az igazán nagy nyertesnek Verstappen bizonyult, ő volt ugyanis az egyetlen pilóta, aki csak egy szett gumit tett fel, így megspórolt egy vadonatúj garnitúrát a folytatásra. Ezután a Q2-t a hétvége addig legjobb idejével, 1:29,747-tel nyitotta, amit senki nem tudott megdönteni az első próbálkozások során.

    A legközelebb a hollandhoz Antonelli került (alig több mint 7 századot kapott), de a 2-es kanyar levágásáért törölték a körét, így a 0,076 másodpercet kapó Piatri állt a második helyen a már kicsivel kevesebb mint 2 tizedre levő Hamilton előtt. A hétszeres világbajnok mögött Norris, Hadjar, Alonso, Russell, Sainz, Hülkenberg és Bearman volt az első tíz sorrendje ekkor, azaz Antonelli mellett sem Tsunoda (12.), sem Leclerc (13.) nem állt továbbjutó helyen. Utóbbinál erről az tehetett, hogy míg az első mért körében elvette a gázt egy hiba miatt, a másodikban csúnyán lekoccolta a falat a 14-es kanyarból kifelé, amivel időt veszített.

    A végső rohamokat Antonelli nyitotta, és annak ellenére átvette a vezetést, hogy a hármas kanyarból kifelé megcsúszott és majdnem odacsapta a falhoz a Mercedest (1:29,649), de mögötte érkezett Russell és 87 ezreddel jobbat ment. Ezt már a szintén javító Verstappen sem tudta megverni és az új gumik ellenére 1 századdal elmaradt a brittől.

    Ami a két McLarent illeti, Norris jött előbb és a 6. helyről feljött a 4.-re, 14 ezreddel Piastri elé, aki csupán egy századot tudott lefaragni az idejéből. A papajaszínű autókat a kiesést elkerülő Charles Leclerc követte a 6. helyen, mögötte pedig Hamilton, Hadjar, Alonso és Bearman jutott még be a Q3-ba.

    A kieső helyeken sorrendben Hülkenberg, Albon, Sainz, Lawson és a hajrában pályára sem hajtó Tsunoda végzett.

    A Q2 végeredménye:

    Q3

    Russell elképesztően erős idővel (1:29,165) nyitotta a sort, miközben egyszer a falat is eltalálta. Hogy mennyire volt ez jó kör, arra akkor kezdhettünk ráébredni, amikor a többiek is sorban megérkeztek, és senki nem tudott még csak hozzászagolni sem a brit idejéhez. A legközelebb Verstappen került hozzá, de ő is kapott 0,175 másodpercet, míg Piastri hátránya a 3. helyen már 0,359 másodpercre rúgott.

    Mögötte Antonelli, Norris, Hamilton, Leclerc, Hadjar, Bearman és Alonso volt ekkor a további sorrend.

    A hajrára Verstappen és Piastri jött ki utolsóként, míg Norris nem akarta a végére hagyni a maga körét, így róla már korán kiderült, hogy nem lesz versenyben a pole-ért: már az első szektorban több mint 2 tizedet kapott Russelltől, majd ebből másfél századot ugyan lefaragott a középsőben, az utolsó szektort elrontotta és csak 21 századot javítva nem lépett előre.

    Leclerc-nek ezután a javítás sem jött össze, mert elhibázta az utolsó kanyart, míg Russell 7 ezredet lefaragott a maga idejéből. Antonelli szintén nem javított és maradt a 4., Hamilton pedig igen, de feljebb ezzel nem lépett.

    Ekkor már csak Verstappen volt veszélyes Russell idejére, de a végén elvette a gázt, így Russell karrierje során 7. alkalommal indulhat majd a pole pozícióból vasárnap. Mögötte Verstappen, Piastri, Antonelli, Norris volt a további sorrend, azaz a holland mindkét McLarent elkapta, és jó esélye lesz rá, hogy tovább faragja holnap a hátrányát velük szemben az összetettben.

    A Szingapúri Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

    Friss