Max Verstappen nyerte az USA Nagydíj sprintversenyét, miután az első kanyarban történt rajtbalesetből az egymással összeakadó Oscar Piastri és Lando Norris is sérült autóval keveredett ki. A Red Bull hollandja így nyolc pontot hozott a két McLaren-pilótán.
19 körre írták ki az austini sprintversenyt, amelynek rajtrácsára a teljes mezőny a közepes keverékű gumikat választotta. A kerékcserék nélküli sprintek a kevés kiosztandó pont miatt is hajlamosak eseménytelenül lezajlani, ezúttal viszont a rajt máris olyan eseményeket hozott, amelyek a hétvége hátralévő részét is meghatározhatják.
Verstappen jól jött el a pole-ból és elsőként érkezett az 1-es kanyarhoz a dombtetőn, mögötte a két McLaren között viszont már nem volt ilyen egyértelmű a helyzet. Piastri rajtolt jobban, Norris mellé ért, de a külső íven nem tudott támadni. Miközben csapattársa befordult a kanyarba, ő mögötte próbált átvágni és jobb helyzetbe kerülni – igen ám, de amint élesen befordította az autóját, a negyedik helyről rajtoló Nico Hülkenberg útjába került, a két autó pedig innen már nem tudta megúszni az ütközést. A Sauber felöklelte a McLarent, Piastri autója pedig egyenesen Norrisének ütközött, ezzel pedig a konstruktőri bajnokok mindkét autója leamortizálódott. Norris a hátsó, Piastri az első felfüggesztés sérülése miatt parkolta le az autóját, komoly javítási munkát hagyva a szerelőknek az időmérő előtt, miközben a kiesett adatgyűjtési lehetőség is hiányozhat a csapatnak a versenyre.
LAP 1/19
What a DRAMATIC start to this Sprint, with a first corner collision between the top-two in the championship! 😱#F1Sprint #USGP pic.twitter.com/eVRnFjzFuZ
— Formula 1 (@F1) October 18, 2025
„Szörnyű volt. De egyik versenyzőnk sem hibáztatható” – kommentálta a Sky Sports adásában Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója, aki szerint a pilótáik mögött érkezők okozták a kalamajkát. A sportfelügyelők vizsgálták a történteket, de senkit nem találtak vétkesnek.
A rajtbaleset másokat is érintett, Hülkenberg autója a hozzá képest is belső íven lévő Fernando Alonsóénak is nekiütközött, a spanyol szintén feladta a versenyt. A Sauber németje folytatni tudta, de megpördülése után alaposan visszaesett ígéretes pozíciójából.
Öt körön át kellett takarítani a törmelékeket, eddig vezette biztonsági autó a mezőnyt, amely alaposan átrendeződött sorrendben haladt, Verstappent Russell, Sainz, Leclerc, Hamilton, Albon és a mezőny végéről opportunista módon előretörő Tsunoda követte.
Verstappennek azért nem volt teljesen zavartalan a sprintje fő riválisainak kiesése ellenére sem: a 8. körben Russell megtámadta őt az 1-es kanyar belső ívén, de mindketten a bukótérbe csúsztak, a holland pedig megtartotta a vezetést. Mögöttük Hamilton viszont bemutatott egy látványos előzést csapattársa ellen, feljőve ezzel a negyedik helyre.
Az első három helyen viszont a 19. kör végéig már nem változott a sorrend, a sprint ráadásul biztonsági autó mögött ért véget, miután a célegyenes végén Stroll és Ocon ütköztek, ugyanis a kanadai elfékezte magát az előzési kísérlet során.
LAP 16/19
Here's what happened between Lance Stroll and Esteban Ocon! 😮💥#F1Sprint #USGP pic.twitter.com/mcLU4xsCMv
— Formula 1 (@F1) October 18, 2025
Verstappen zsinórban a harmadik évben is megnyerte a sprintet Austinban, és ezzel szabad szemmel is látható mennyiséget, nyolc pontot hozott a két McLaren-pilótán a bajnokságban – az első helytől most 55 pont választja el. Russell a második, Sainz a bakui igazi dobogója után most újabb harmadik helyet szerzett. A további pontszerző helyeken Hamilton, Leclerc, Albon, Tsunoda és Bearman futottak be – a Haas brit versenyzője azonban 10 másodperces büntetést kapott, amiért a pálya elhagyásával előzte meg Antonellit, így végül a Mercedes pilótája lett a nyolcadik.
A szombati program ezzel még nem ért véget, közép-európai idő szerint 23 órakor jön az időmérő – addig a McLarennek és az Aston Martinnak is két autót kell megjavítania.
A sprintverseny pontszerzői:
Aaand breathe… 😮💨
Let's take stock and have a look at our points finishers from the Sprint in Austin! 👇#F1Sprint #USGP @Gatorade pic.twitter.com/zypD0KReBR
— Formula 1 (@F1) October 18, 2025