George Russell elárulta, azért veszített két pozíciót az USA Nagydíj rajtja után, mert beragadt az előtte lévők mögé. A Mercedes versenyzője élesen bírálta a jelenlegi Forma–1-et, ami a versenyzést illeti.
George Russell számára kifejezetten jól indult az USA Nagydíj hétvégéjének érdemi része, hiszen másodikként ért célba a sprinten. Néhány órával később pedig mindössze Max Verstappentől és a két McLarentől kapott ki az időmérőn, a negyedik pozíció pedig kifejezetten ígéretesnek tűnt. Azonban az első néhány méter rosszul jött ki számára, ami megpecsételte a sorsát a verseny további részére nézve.
A rajtnál ugyanis lényegében beszorult az előtte lévők mögé. „Jól rajtoltam, de Max blokkolta Lando [Norrist] – nyilatkozta a Forma–1 hivatalos honlapjának. – Arra számítottam, hogy Lando kifelé húzódik, és Charles [Leclerc] ellen védekezik, de nem így tett. Beragadtam mögé, és Lewis [Hamilton], valamint Oscar [Piastri] is megelőzött, ami nagyon bosszantó volt.”
Russell aztán szinte az egész futamot a hatodik helyen töltötte, és hiába tűnt úgy bizonyos pontokon, hogy gyorsabb az ausztrál pilótánál, még csak megtámadni sem tudta, nemhogy elmenni mellette. A 27 éves versenyző szerint az élmezőny autói annyira közel vannak egymáshoz, hogy gyakorlatilag csak a rajt után lehet előzni.
Verstappen úgy is legyőzte a McLareneket, hogy azok nem estek ki, és tarolt az USA Nagydíjon
„Az F1 jelenleg arról szól, hogy az egyes kanyar felé menet versenyzünk – bírálta a sorozatot. – Nincs gumikopás. A legjobb hatban [körönként] csak három tized van a leggyorsabb és a leglassabb autó között, az előzéshez pedig általában legalább fél másodperc [előny] kell. Ha tehát az első kanyarból harmadikként jövök ki, akkor dobogón álltam volna, de ehelyett a hatodik helyen fordultam, és a hatodik helyen végeztem.”
Russellnek az sem segített, hogy a Ferrari jelentős mértékben feljavult a pénteki naphoz képest, amikor a két autó az SQ3 utolsó két pozíciójában végzett. Ráadásul azért is bosszankodhat, mert a kvalifikáción mindössze 25 ezreddel kapott ki Norristól, és utólag már nyilvánvaló, hogy ez a teljes versenyét nagyban meghatározta.
„A Ferrari kilencedikként, illetve tizedikként kvalifikált a sprintre. Ha ez a főfutam, sok pontot szerezhettünk volna, nekik pedig rossz hétvégéjük lett volna. Ahogyan mondtam, nagyon kicsi különbségekről van szó. Ha szombaton húsz ezreddel gyorsabb vagyok az időmérőn, az első sorban lettem volna, és valószínűleg a második pozícióban zártam volna a versenyt. A kvalifikáció nagyon fontos, az első kanyar nagyon fontos, és már nem is emlékszem az utolsó kétkiállásos F1-es viadalra. Ez sajnos csak körözgetés” – szúrt oda még egyszer a bajnokságnak.
A Forma–1 „legostobább” szabálya nehezítette meg az életét, véli Norris