Lando Norris ostobának nevezte azt a szabályt, amely miatt úgy kapott figyelmeztetést pályaelhagyásért, hogy közben időt veszített. A brit pilóta elismerte, ennek következtében óvatosabban vezetett.
Az USA Nagydíj előtt Lando Norrist többen is esélyesnek tartották, hogy megszorongassa és esetleg le is győzze a pole pozícióból induló Max Verstappent. A McLaren pilótája azonban már a rajtnál elveszítette ennek esélyét, ugyanis a lágyabb keverékű gumikon rajtoló Charles Leclerc megelőzte, majd sokáig maga mögött tartotta őt.
A 25 éves versenyző csak a 21. körben tudta visszavenni a pozícióját a Ferrari pilótájával szemben, amikor a négyszeres világbajnok már messze járt. Ráadásul eközben az 5 másodperces büntetéshez is közel került, ugyanis megkapta a pályaelhagyásokért járó figyelmeztetést. A leintés után Norris bírálta az erre vonatkozó előírást.
„A 9-es kanyarban, az emelkedő tetején, valamint az utolsó két kanyarban könnyű volt letérni a pályáról – nyilatkozta. – Azt hiszem, már a tizedik kör környékén három pályaelhagyásnál tartottam, úgyhogy nem a legjobb helyzetben voltam. Az egyik hibám viszont azért történt, mert versenyeztem. Úgy vélem, ez az egyik legostobább szabályunk. Azért vagyunk itt, hogy versenyezzünk, de ha az ember túlságosan is versenyez, akkor megbüntetik érte. Én pedig [figyelmeztetést] kaptam pályaelhagyásért, mert megpróbáltam kívülről megelőzni Charles-t, és időt vesztettem.”
Verstappen úgy is legyőzte a McLareneket, hogy azok nem estek ki, és tarolt az USA Nagydíjon
Valóban, Norris az egyik próbálkozása során lesodródott a pályáról, és bár ezzel bukott, kapott egy strigulát. Olyasmi pedig a hétvége korábbi szakaszában is előfordult már, hogy valaki időt veszített a pályaelhagyással, ennek ellenére érvénytelenítették a körét. A McLaren pilótája ezután nyilvánvalóan kénytelen volt valamivel óvatosabban vezetni.
„Ennek a versenyzés szempontjából nincs túl sok értelme – folytatta. – Ugyanakkor határozottan megnehezítette az életemet egy kicsit, különösen a tizenkilences kanyarban, ahol a szél, ahogyan Max is mondta, elég változékony volt. Nehéz mindig a határon lenni és nem hibázni, én pedig nyilvánvalóan elkövettem párat, túlságosan korán. A végén valamivel óvatosabb voltam, mert tudtam, hogy a büntetés nem fér bele. Azonban a szükséges kockázatokat elvállaltam.”
Hozzá kell tenni, hogy Norrisnak abban nem volt igaza, hogy egy büntetés ne fért volna bele, legalábbis pusztán a végeredményből kiindulva, hiszen azok után, hogy az 51. körben ismét elment Leclerc mellett, közel 8 másodpercet adott neki. Ez alapján tehát egy 5 másodperces szankcióval is második lett volna, de természetesen nem tudni, mi lett volna, ha a monacói versenyző az utolsó körökben is érdekelt abban, hogy kihozza az autójából a maximumot.
Büntetést kapott a Red Bull egy sportszerűtlenül viselkedő alkalmazottja miatt