Fernando Alonso szerint igazságtalan, hogy többen is büntetlenül átvágták a pályát a Mexikóvárosi Nagydíj rajtja után, de később igyekszik a maga javára fordítani az FIA szemléletét. George Russell fűnyíróversenyhez hasonlította az eseményeket.
Több olyan eset is történt a Mexikóvárosi Nagydíjon, amely vitát váltott ki a Forma–1-es közvéleményen belül. Ilyen volt a Carlos Sainz megforgása miatt a hajrában elrendelt virtuális biztonsági autó, amivel eldöntötték Charles Leclerc és Max Verstappen csatáját, de sokan azt sem értették, hogy a holland pilótát miért nem büntették a Lewis Hamilton elleni küzdelem után, miközben a brit versenyzőt szankcionálták.
Büntetés, nem büntetés és a sokat kritizált VSC – indokolt az FIA a mexikói futam után
A legnagyobb káosz viszont alighanem a rajt után volt tapasztalható, hiszen Charles Leclerc, Verstappen, Andrea Kimi Antonelli, Sainz és Liam Lawson is letért a pályáról az 1-es kanyarban, majd a 2-3-as kombinációt átvágva tért vissza oda. Később ezek egyike sem ért retorziót a sportfelügyelőknél, ami nem igazán nyerte el Fernando Alonso tetszését.
„Javítottunk néhány helyet, agresszívan mentünk be az egyes kanyarba, és minden jónak tűnt – nyilatkozta az F1 TV-nek. – Ugyanakkor szerintem néhány autó egyszerűen egyenesen átment a kettes, illetve hármas kanyaron, majd három-négy kocsival előttem tért vissza a pályára. Ez kicsit igazságtalan, azt mondanám. Ez már zsinórban a második alkalom, hogy az első kör első kanyarjában az FIA félrenéz. Szóval megtanultam a leckét.”
„A kanyar levágása megengedett, amennyiben az ember nem tud a pályán maradni, néha menekülési manővert kell végrehajtani, hogy elkerülje az összeérést, ezt szabad – magyarázta immáron az ESPN-nek. – Azt viszont nem lehet megcsinálni, hogy teljes gázzal megy át, és két-három pozíciót nyer, mert normál esetben vissza kell adnia őket. Az FIA azonban bizonyára több információval rendelkezett, ők úgy látták, hogy nem szükséges visszaadni, mi pedig megpróbáljuk kihasználni a legközelebbi hasonló helyzetet. Remélhetőleg mi is leszünk a másik oldalon. Persze mindig igyekszünk a legjobbunkat nyújtani.”
Nem a spanyol pilóta volt az egyetlen, aki kifakadt a büntetések vagy legalább a pozíció-visszaadások elmaradásán. George Russell már a futam alatt is szóvá tette a rádióban, hogy Verstappen szerinte szabálytalanul járt el, és annak ellenére sem tartja korrektnek, hogy a négyszeres világbajnok előtte van, hogy a kanyart is előtte kezdte meg.
„Nem értem, hogyan lehetséges, hogy három versenyző is levágja a kanyart, majd abban a pozícióban folytatja, amelyben bement – jelentette ki a Sky Sportsnak. – Ez olyan, mintha az ember mindent kockára tehetne, de ha rosszul sül el, akkor is van egy »ingyen szabadulhatsz a börtönből« kártyája. Szinte minden évben láttuk ezt, amióta itt vagyunk. Azt hiszem, tavaly Carlos volt, előtte Charles, tíz éve pedig Lewis. Ez olyan, mint egy fűnyíróverseny. Valaminek ott változnia kell, mert, ahogyan mondtam, ha az ember csak kívülre tud menni, akkor vagy ott tudja tartani, vagy egyszerűen áthalad a füvön, és visszatér a korábbi pozíciójába. Ennek nem igazán így kellene zajlania.”
