Zak Brown elárulta, a jelenlegi helyzetben akkor sem fogják favorizálni valamelyik versenyzőjüket a másikkal szemben, ha ez Max Verstappen végső sikerét eredményezi. A McLaren Racing vezérigazgatója mindezt úgy jelentette ki, hogy tökéletesen tisztában van a 2007-es eseményekkel.
Egészen nyár végéig úgy tűnt, hogy az idei egyéni világbajnoki címre csak a McLaren pilótái esélyesek. A Holland Nagydíj után Max Verstappen nem kevesebb mint 104 pontos hátrányban volt az akkori listavezető Oscar Piastrihoz képest, és már ő maga is úgy gondolta, hogy nincs esély a fordításra. Ezt a statisztika is igazolta, hiszen a jelenlegi pontrendszerben 46 egység volt a legnagyobb hátrány, amelyet sikerült visszahozni – ez pont a holland versenyzőnek sikerült 2022-ben, de akkor nem tizenöt, hanem három forduló után volt ekkora a lemaradása.
Mostanra viszont már csak 36 pont a különbség az élen állóhoz képest, aki jelenleg Lando Norris. „Kezet ráznék vele, és azt mondanám neki, hogy »szép munka« – válaszolta a Forma–1 hivatalos podcastjában, a ’Beyond The Grid’-ben Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója arra a kérdésre, hogy mit tenne a Red Bull pilótájának sikere esetén. – Biztosra akarok menni abban a tekintetben, hogy ha nem nyerünk, [annak az az oka, hogy] legyőz minket, és nem az, hogy mi verjük meg magunkat. Ez fontos.”
A McLaren kísértetiesen hasonló helyzetben van, mint 2007-ben. Akkor Lewis Hamilton és Fernando Alonso vívtak ádáz csatát a bajnoki címért, amelyet végül nevető harmadikként Kimi Räikkönen szerzett meg a Ferrarival. Az amerikai üzletember azonban előbb vállalna be egy ilyen jellegű forgatókönyvet, mint hogy a jelenleg helyzetben bármelyik versenyzőjüket be kelljen állítani a másik mögé.
„Jól tudjuk, mi történt 2007-ben – szögezte le. – Két versenyző azonos pontszámmal végzett, egy pedig előttük zárt. Nekünk viszont két olyan pilótánk van, akik meg akarják nyerni a világbajnokságot. Támadunk, nem pedig védekezünk. És inkább azt [mondanám], hogy »mindent megtettünk, amit tudtunk, a versenyzőink holtversenyben végeztek a pontszámot illetően, a másik srác pedig egy ponttal megelőzött minket«, mintsem a másik verziót, miszerint most, amikor egy egység választja el őket, közlöm az egyik pilótánkkal, hogy »tudom, hogy a világbajnokság megnyeréséről álmodsz, de feldobtunk egy érmét, és idén nem fogod elhódítani«. Ezt el lehet felejteni, mi nem így versenyzünk. A konstruktőri bajnokságot úgy lehet a legjobb eséllyel megnyerni, ha az [egyéni] tabellán az első és a második helyet szerezzük meg, az egyéni pontversenyt pedig úgy lehet a legjobb eséllyel behúzni, ha két pilótánk is versenyben van érte. Ha pedig a 2007-es események megismétlődnek, akkor inkább azt a kimenetelt választom, mint bármelyik másikat, amely valakinek a favorizálásával járna. Ezt nem fogjuk megtenni. Versenyzők vagyunk, versenyezni fogunk.”
Persze ha Piastri és Norris között bármilyen okból jelentősen megnőne a különbség, akkor nyilvánvalóan a McLaren hozzáállása is változna. Csakhogy a két versenyző fej-fej mellett van, aminek egyrészt a hasonló teljesítményük az oka, másrészt viszont a csapat is igyekezett mindig kiegyensúlyozottan kezelni őket. Ez utóbbival viszont sokak szerint néha már túlzásba estek, de Brown megvédte ezt a módszert.
A McLaren főnöke megindokolta, miért lépték meg azt, ami nehéz helyzetbe hozhatja őket a hajrára
„Nagyon is magunkra koncentrálunk, illetve arra, hogy helyesen cselekedjünk, és betartsuk a versenycsapat, a szponzoraink, a partnereink, a részvényeseink, valamint a rajongóink felé vállalt kötelezettségeinket – szögezte le. – Azonban nem lehet mindenki olyan jól informált, mint mi. Szerintem annak, hogy Lando és Oscar között ennyire jó a kapcsolat, az az oka, hogy tudják, egyenlő esélyük van a világbajnokság megnyerésére. Mi pedig transzparensek és tisztességesek vagyunk, kommunikálunk. Nem vagyunk tökéletesek, de versenyzők vagyunk, és ezzel ők tisztában vannak. Szóval sok zaj van körülöttünk, ám nem engedjük, hogy ez a zaj bejusson az MTC-be [McLaren Technology Centre – a szerk.].”
