2024. április 24. 22:24

KezdőlapHírek6000 kilométer 15 versenyen - Kalapács Zsoltéknak hosszú de eredményes szezonja volt

6000 kilométer 15 versenyen – Kalapács Zsoltéknak hosszú de eredményes szezonja volt

-

Kalapács Zsolt és navigátorai ilyen hosszú és kalandos szezont eddig még sosem teljesítettek, a csapat eddigi legjobb eredményét is elérte 2022-ben.

Az idei év különlegességet még az is fokozta, hogy nem csak a baloldalon ülve versenyezett Kalapács Zsolt, hanem időnként a jobb oldali ülést is elfoglalta többféle márkájú (Citroen C2R2, Renault Clio RS, Fiat Seicento, Lada 2101) autóban és kupasorozatban (Rally1, Rally2, Rally Sprint, Tour European Rally) is.

Navigált Magyari Beck Szabolcsnak, Szetei Norbertnek, Horváth Mátyásnak, Mésziatinak és Kulcsár Balázsnak.

Kalapács Zsolt
foto: Kalapács Zsolt

Ugyanakkor mellette is több navigátor ült, köztük a fiai is kipróbálták a jobb egyet. A navigátorok: Kalapács Kornél (2 versenyen), Patkó Gábor (2 versenyen), Kalapács Kristóf (1 verseny), Kalapács Botond (1 verseny), Mésziati (1 verseny).

Az események között volt egy olyan ritkaság is, mely a világ egyik legismertebb rally pályáin zajlott, az útvonal a Monte-Carlo Rallyval megegyezően futott.

„Igaz itt navigátorként ültem autóban, de ilyen pályákon és környezetben még soha nem versenyeztem. Életem eddigi leg nehezebb versenye volt navigáció szempontjából” – mondta Kalapács Zsolt a Rallye d’Antibes – Côte d’Azur Historic versenyről.

Kalapács Zsolt
foto: Kalapács Zsolt

Az ide Mecsek Rallyn, amely már hagyományosan historic Európa bajnoki futam életük eddigi legjobb nemzetközi eredményét érték el. A nagy abszolútban, az Eb mezőnnyel összesítve a 10. helyen zárták a futamot, második magyar párosként.

Az Ózd Rallyn viszont olyan történt velük ami még sosem. Totálkárosra tört az Opel Kadett.

„Nem sokkal a második napi rajt után egy nem túl éles kanyarban túl nagy sebességgel, kb. 120-140 km/h-val akartunk befordulni, de nem sikerült, így kisodródtunk az útról és mintegy 40 méteren letaroltunk mindent, ami csak elénk került. Útpadka, vizesárok, hegyoldal……” – idézte fel az esetet Kalapács Zsolt.

Kalapács Zsolt
foto: Kalapács Zsolt

Az utolsó verseny rajtjáig vezették a bajnokságot a kategóriájukban. Igaz csak egy ponttal de bajnokesélyesként érkeztek a Zemplén Rallyra. Az esélyünk mégis csak matematikai volt, mert az előző versenyen összetört autó helyett, egy kölcsön versenygépjárművel érkeztek, amivel sok esélyük nem volt a bajnoki cím elhódítására.

„Próbáltuk menteni a menthetőt és a dobogó valamelyik fokát megszerezni. Ugyanis, ha nem indulunk itt el, akkor az egész éves erőfeszítésünk kárba veszhetett volna, mert csak a 4. helyen zártuk volna a versenyszezont. A rengeteg munka meghozta az eredményét, és ugyan a korcsoport bajnoki címet nem sikerült megszereznünk, de így is igen előkelő helyen végeztünk az idei évben” – összegzett Kalapács Zsolt.

Az eredmény pedig az Országos Historic Rally bajnokság abszolút értékelésében, 47 induló közül a 3. hely, a D korcsoportban a 2. hely volt.

„A versenyautót természetesen újraépítjük és reméljük találkozunk a jövő esztendőben is és egy hasonlóan izgalmas bajnoki szezont tudunk teljesíteni. Nagy köszönet illet mindenkit, aki egy kicsit is hozzá segített minket ehhez a sikeres esztendőhöz” – fejezte be Kalapács Zsolt.

Kalapács Zsolt
foto: Kalapács Zsolt

 

Friss