back to top
2024. november 22. 09:29

KezdőlapHírekNem ez a győzelem a cél

Nem ez a győzelem a cél

-

Időeredményeik alapján elsőként zárta bemutatkozó murvás versenyét, a nagyon rövidre sikerült 29. Veszprém Rallye-t a Kerék- Váradi kettős, azonban a tragikus esemény után számára már érvényét vesztette a verseny. A rutinos versenyzőt megviselte a tragédia, hiszen a mezőnyben több mint húsz éve versenyeztek együtt.

  • Újra murván folytatódott a HUMDA Országos Rallye Bajnokság, ami számodra is egy kedvenc verseny, hogyan készültetek?
  • A Veszprém Rallye mindig kihívás a mezőny számára, most sem volt ez másként. A pályák mivolta, illetve az időjárás kiszámíthatatlansága mindig megkeverheti a kártyákat. Az ősz a nyárban időjárás miatt a gumiválasztáson is törnünk kellett a fejünket.

A versenyt megelőző teszten azonban minden eshetőségre felkészültünk, szerencsére hamar megvolt az összhang az autóval. Nemcsak aszfalton, murván is bizonyított a kis Opel, a lehető legjobb választás volt.

  • Hogyan zajlott a tesztelés? Voltak beállításaitok, amelyeket finomhangoltatok, vagy teljesen a nulláról próbálgattátok a Corsát?
  • Beállításokban továbbra is segít a Stohl csapat, akiktől az autót vettük. Az ő EB nyertes tapasztalatuk ilyenkor nagyon sokat ér.
  • A 29. Veszprém Rallye az idei évben hét gyorsasági szakaszból állt, a kislődi, hegyesdi és a kislőtéri pályákból.
  • 12,8 kilométeres kislődi szakaszon kezdtünk rajszámunkból adódóan már jobb körülmények között indulhattunk. Az éjszakai és a versenyt megelőző esőzések nagyon feláztatták a pályákat, így saras, csúszós utakon autóztunk. A reggeli nyitó szakaszon éppen ezért kicsit puhatolóztunk, semmiképpen sem szerettünk volna kockáztatni. Arra fókuszáltam, hogy pontosan, hiba nélkül egy biztonsági tempóval felmérjük, hogy az mire lehet elég.
  • A Kislőtéren, majd 20 kilométeren folytatódott a harc a minél jobb időeredményekért, Ti ezt abszolút behúztátok a kétkerekesek között több mint nyolc másodpercet vertetek a mögöttetek érkező, többségében Peugeot-s különítményre.
  • Itt nagyon összeállt minden, ezzel az időeredménnyel azonnal a kategóriánk abszolút élére ugrottunk, 5,7 másodperccel többek között Bertáék, majd Zagyváék elé. Az a furcsa, hogy a gyors közben egyáltalán nem voltam magammal elégedett, még maradt benne, viszont Zolinak, a navigátoromnak volt egy Oscar díjas alakítása.
  • Mesélj, miért jár a különdíj?
  • Egy nagyobb pocsolyát sikerült megtalálni és a vízfüggönyben zavaromban nem találtam az ablaktörlőt, Zoli felismerve a bajt halál higgadtan „rápöccintett” az ablaktörlőre és ez a mozdulat is hozott vagy két másodpercet:).
  • Ti a szervizbe bemenet hallottátok, hogy tragédia történt?
  • Ott még semmiről nem tudtunk, én a csapatnak elkezdtem kiadni a következő kör gumi taktikáját, de a srácok zavarodottsága tűnt csak fel. Mire elkezdtem őket kérdezgetni, hogy a mi a baj, akkor jött a versenyigazgatói döntés a verseny lefújásáról….

Sokkolt minket a tragédia, hiszen a kezdetek óta együtt versenyeztünk Csabival, még a Rongitsos Ladás időszakban együtt próbálgattuk az első métereket.

  • A szabályok értelmében a megtett gyorsaságik alapján a bajnoki pontok harmadát kaptátok meg.

Ez így lenne, de a történtek sokk hatása alatt mi már nem foglalkoztunk a versennyel, be sem álltunk a gyűjtőbe és ezért (jogosan) kizártak!

Ezúttal itt is szeretnénk kifejezni mély együttérzésünket Csabi családjának, szeretteinek és barátainak.

Kerék
foto: Sári Péter

Friss