A Toyota Gazoo Racing világbajnokságot vezető párosa, Nasser Al-Attiyah és Mathieu Baumel mégsem fordít hátat a csapatnak a Desafio Ruta 40 után, hanem a szezonzáró Marokkó Rallyt is a Hilux-szal teljesíti.
A döntés némiképp furcsa, azok után, hogy július végén még azt jelentette be a csapat, hogy Nasser Al-Attiyah szeptember 1-én, a szerződésének lejártakor elhagyja őket. A dátum épp az argentin futam végére esik, és a Marokkói versenyt így kihagyta volna a páros. A világbajnokságot 30 ponttal vezetik Nasserék, viszont ha Argentínában nem szereznek elég előnyt a vb címhez, akkor Marokkóra maradt volna a döntés, ami komoly kockázat, tekintve, hogy a harmadik Loeb 101 pontjával 35 pontos hátrányban van, de matematikailag még megszerezheti a címet.
„Örömmel erősítem meg, hogy a 2023-as W2RC szezon hátralévő részében is folytatódik sikeres együttműködésünk Nasserrel és Mathieu-vel. Örülök továbbá, hogy bejelenthetem, hogy a TOYOTA GAZOO Racing továbbra is részt vesz a következő W2RC szezonban. Még ebben az évben, a Marokkó Rally után megerősítjük a 2024-es év további részleteit, beleértve a versenyzői és autós felállást is. Egyelőre azonban a Desafio Ruta 40-re összpontosítunk, amely minden bizonnyal kemény próbatételt jelent majd nemcsak a legénységnek, hanem a GR DKR Hilux T1+-unknak is” – mondta Alain Dujardyn, a TGR W2RC csapatfőnöke.
„Izgatottan várom, hogy a Toyota Gazoo Racinggel teljesíthetem a 2023-as Rally-Raid Világbajnokság utolsó két fordulóját, és a közelgő versenyek fantasztikus lehetőségeket kínálnak számunkra, hogy értékes pontokat szerezzünk a W2RC-bajnoki címek megvédéséhez. Ami a jövő heti Desafio Ruta 40-et illeti, tudom, hogy a terület, ahová megyünk, és különösen a Belén dűnék kemények lehetnek. De majd meglátjuk!” – tette hozzá Al-Attiyah, ám konkrétumot nem árult el a jövőjéről, ahogy a navigátor Baumel sem.
„Nem versenyeztünk Dél-Amerikában, mióta a Dakar Szaúd-Arábiába költözött, így a visszatérés azokra a területekre, amelyeket a múltban jól ismertünk, könnyűnek tűnhet. Azonban keserű tapasztalatból azt is tudjuk, hogy egyetlen dél-amerikai útvonal sem könnyű, és a beléni dűnék sok versenyzőt buktattak már meg a múltban. Arra fogunk törekedni, hogy elkerüljünk minden problémát, és a lehető legtöbb pontot szerezzük meg” – tette hozzá a francia.
A szituáció azért is érdekes, mert Marokkó után már nem marad idő felkészülni a Dakarra, így ha a duó mégis csapatot vált, nehéz versenyük lesz januárban.
A Toyota helyzete némiképp egyszerűbb, ott van a vb második helyén álló Yazeed Al Rajhi, és az élvonalba berobbant Lucas Moraes, így akár tudják is pótolni Nasserékat. Ennek ellenére az is könnyen előfordulhat, hogy a július végi nyialtkozatháború után lecsillapodtak a felek, és folytatják a sikeres együttműködést.