Az M-Sport úgy véli, hogy Grégoire Munster és Adrien Fourmaux bebizonyította, hogy a továbbfejlesztett Ford Fiesta Rally2 most már ugyanolyan jó, mint bármelyik másik Rally2-es autó.
Adrien Fourmaux vezette az M-Sport idei WRC2-es programját, és az egyértelmű Škoda dominancia közepette próbálta bizonyítani a csapat folyamatosan frissített Rally2-es autójának teljesítményét. Bár a francia pilóta csak a nyolcadik helyen végzett a WRC2-ben, és mindössze egy dobogós helyezést ért el, a hét versenyen 14 alkalommal szerzett szakaszgyőzelmet.
Fourmaux a Közép-Európa Rallyn már a Fiesta frissítéseinek legújabb elemeivel versenyzett. A Rally2-ben dominált, nyolc alkalommal is a legjobb időt autózta a győzelemhez vezető úton. Miután Fourmaux a japán szezonzáróra átült a Puma Rally1-be, a Fiestát Munster kapta meg. A luxemburgi pilóta az első napot a Rally2 második helyén zárta, mindössze 4,8 másodperccel lemaradva a WRC2 bajnok Andreas Mikkelsen mögött, és abszolútban is ötödik volt. A zárónapon végül kiesett, de a 19. gyorsaságin még mindig második volt, ezzel bebizonyította (legalábbis az M-Sport szerint), hogy a Fiesta felveheti a versenyt a Škoda Fabia RS Rally2-vel.
Richard Millener, az M-Sport csapatfőnöke rámutatott, hogy a Fiestának a számbeli hátránya miatt volt nehéz kitűnnie a mezőnyből. Az, hogy a szezon utolsó két versenyén két különböző pilótával is bizonyította a képességeit, éppen jókor jött, hiszen a Toyota is megérkezik a kategóriába.
„Tudjuk, hogy amikor kevesebben versenyeznek egy autóval, akkor nagyon nehéz megmutatni a teljesítményt. A kategória annyira versenyképes, hogy ha egy rally során egy ponton kiesel a versenyből, akkor valahogy kiesel a figyelemből is. Minél több autód van, annál több lehetőséged van megmutatni magad. Ha kevesebb van, sokkal nehezebb ezt megtenni” – magyarázta a csapatvezető, majd a fejlesztésről is beszélt.
„Azt hiszem, mindig is tudtuk, hogy nincs túl messze az autónk, és a Rally2 csapata nagyon keményen dolgozott az elmúlt 12-15 hónapban, hogy folyamatosan fejlesszenek, finomítsanak a dolgokon. Nagyon jó légkör van a csapaton belül, és nagyon élvezték az eredményeket a kemény év után. Szóval nagy tapsot érdemelnek mindannyian.”
„Hamarosan egy másik márkától érkezik némi konkurencia, szóval ott is résen kell lennünk. De nagyszerű, hogy azt mondhatjuk, hogy kimehetünk a pályára, és bizonyíthatjuk, hogy az autó versenyképes, és ezt továbbra is megmutathatjuk” – mondta Millener, utalva a Toyota Yaris Rally2 érkezésére.
Ahhoz, hogy a Fiesta nagyobb sikereket érjen el, nem lesz elég a puszta teljesítmény. A legnagyobb rivális Skoda professzionális hátteret és ügyfélkiszolgálást is felépített, a fejlesztéseknél pedig amiatt van óriási előnyben, mert a rengeteg eladott Fabiának köszönhetően óriási mennyiségben érkeznek adatok és visszacsatolások, amit a Fordnak (és a Citroennek, vagy a Toyotának is) nagyon nehéz lesz utolérnie.