2024. február 29. 00:31
KezdőlapHírekIfj. Érdi Tibor: Jövőre a bajnoki cím a cél

Ifj. Érdi Tibor: Jövőre a bajnoki cím a cél

-

Ifj. Érdi Tibor és Kerék István második lett 2023-ban a Historic Európa-bajnokságon. A páros három futamon diadalmaskodott, egyszer pedig másodikak lettek. Jövőre az idei tapasztalatokkal felvértezve újra a bajnoki címet célozzák meg.

Év elején a bajnoki címet céloztuk meg. Emiatt nem vagyok maradéktalanul elégedett az eredménnyel, de annak tükrében, hogy a tavalyi harmadik helyhez képest egy helyet javítottunk, már pozitív a mérleg. A gyűjteményem is teljes lett a második hellyel, mert eddig az Eb szezonokban vagy elsők lettünk, vagy harmadikak, most van egy második helyért járó trófeánk is” – von gyors mérleget nevetve Ifj. Érdi Tibor.

Nevetésre sok okuk nem volt az év elején, mert hiába az alapos felkészülés, a 2023-as szezon eleje elég elkeserítő volt.

„Az első verseny előtt három hónapot kint töltött a váltó Angliában, és az első futamon pont az a tengely tört el, ami sosem szokott eltörni. Nulláztunk, ráadásul ez jó messze, Spanyolországban történt, így duplán fájt. A második egy cseh verseny volt ahol tavaly is jól szerepeltünk, azt sikerült megnyerni. A harmadik verseny szintén Spanyolországban volt, de még távolabb mint az első, így oda nem tudtunk elutazni, a negyedik futamon pedig kiestünk, így négy forduló után csak egy pontszerzésünk volt” – idézte fel Tibi az év elejét.

Ifj. Érdi Tibor
foto: Ifj. Érdi Tibor

Persze az Érdi Team nem arról híres, hogy elkeseredik és feladja, kettőzött erővel folytatták. Talán a Múmia becenévre hallgató Sierra is érezte, hogy elég a technikai hibákból, és a folytatás már a tervek szerint alakult. A hazai futamon, majd az osztrák versenyen is győzött az Érdi-Kerék duó, és ekkor ismét dönteni kellett.

„A támogatók segítségével sikerült eljutni az év elején nem tervezett finn versenyre. Ez murvás futam volt, nekünk pedig csak aszfalt szettünk, ezért sebtében átépítettük a Sierrát, de csak félmurva autó lett belőle. Nagyon élveztük a versenyt, Latvala mögött másodikak lettünk, ezzel megmaradt az esélyünk az év végi bajnoki címre, ráadásul a verseny végén a sok finn pilóta között maga Latvala is gratulált az eredményünkhöz” – meséli a Lahti Rally eseményeit Érdi, és azzal is egyetért, hogy szakmailag talán ez volt a szezon legnagyobb sikere. „Főleg úgy, hogy nem volt murvás tapasztalatunk, tesztelni is csak útközben tudtunk Észtországban 60 kilométert, ami alatt sikerült így ráhangolódni. Azt látni kell, hogy ezzel az autóval sokkal munkásabb versenyezni, mint egy mai Rally2-vel. A Sierra egy Gruppe A-s autó, megy lapjával amíg akarod, de melós, ezeket még meg kell ülni. A mai autók sokkal inkább versenyzőbarátak.”

Ifj. Érdi Tibor
foto: Ifj. Érdi Tibor

„A szezon végén jött a San Remo Rally, amire nagyon készültünk. Egy gumiválasztáson múlott az egész. A verseny előtt leadott 10 száraz gumit változó körülmények között nagyon nehéz kiválasztani. Mivel eddig még sosem melegedett túl a puha Hankook, ezért kockáztattam, és a puhábbat választottam. Korábban mentem már vele melegebb időben is, de most, amikor a legfontosabb lett volna, elolvadt a gumi, nem tudtunk elég gyorsak lenni, hogy harcban legyünk a dobogóért. Eltaktikáztam” – vallja be férfiasan Tibi.

Amikor már beletörődtek abba, hogy év végén másodikak lesznek, akkor még eltört az alumínium csonkállvány is, és kitörött kerékkel, nulla ponttal fejezték be a versenyt, de a helyezés szempontjából ez már nem számított: az ifj. Érdi Tibor – Kerék István duó második lett az Eb-n.

„Borzasztó jó volt Pistivel versenyezni. 2012-ben már mentünk együtt, nem kellett sokat összeszoknunk. Jó volt a hangulat az autóban. Ő Olaszországban él, és San Remo után meg is említette, hogy bármikor visszamenne ide. A második év végére be is fogadtak minket a versenyzőtársak, az első év végén érzett távolságtartás megszűnt, a bajnokság részesei lettünk. A többiek várnak minket, barátként kezelnek, remek a hangulat. Emiatt jó ez a sorozat, mert mi is várjuk a versenyeket, hogy találkozzunk a barátainkkal” – beszélt a szezon és a bajnokság hangulatáról Érdi.

Ifj. Érdi Tibor
foto: Ifj. Érdi Tibor

A folytatás ezek után nem kétséges, újra Histroic Eb a Ford Sierrával, a cél pedig a bajnoki cím. A versenynaptárban csak kisebb változások lesznek, igaz épp a szezon befejezése nem lesz optimális.

„Pozitívum, hogy havonta lesznek a versenyek, ez az időbeosztás szempontjából sokkal jobb. A hozzánk hasonló kis büdzséjű csapatoknak kicsit fáj, hogy a legtávolabbi versenyekért bónusz pont jár, nekünk ez a spanyol futam, amit idén is kihagytunk, illetve az Akropolisz Rally. Utóbbi ráadásul a szezonzáró, aminek annyira nem örülök, mert szerintem azok a gyilkos pályák nem ezeknek az autóknak valók. A feladat adott, igyekszünk még jobban felkészülni, és a szezon elején minden futamon elindulva jó kezdéssel megalapozni az évet. Annak nagyon örülök, hogy a támogatóink teljes vállszélességgel mellettünk állnak. A nézők is szeretik a Historic versenyeket, ezzel kapcsolatban azt vettük észre, hogy az a korosztály jár nézni minket, akik még az igazi rallyt kedvelték. Nem tolonganak a nézők, de akik ott vannak a pálya szélén azok a hozzáértők, és mi ennek nagyon örülünk.”

Ifj. Érdi Tibor
foto: Ifj. Érdi Tibor

 

Friss