A Mikulás Rallyval fejezi be a 2023-as szezont Herczig Patrik és Varga Kristóf. A Herczig Autósport párosa a jól megszokott Peugeot 208 Rally4-gyel indul a veszprémi futamon.
Herczig Patrik és a Mikulás Rally közös története nem indult jól, 2020-ban a Ford Fiestával vezették a kategóriát, de az ötödik gyorsaságin kiestek. Egy évvel később a Škoda Fabia Rally2 evo-val már első Rally2-es versenyükön álltak helyt, tavaly pedig 3.5 másodperces különbséggel lettek másodikak.
„Igen, sikerült fordítani, a célba érések arányát tekintve most 2-1-re vezetünk” – kommentálja a statisztikát mosolyogva Herczig Patrik. „A terv idén is az lesz, hogy a verseny végén a céldobogón álljunk és az autó is egyben legyen, úgy, ahogy vasárnap reggel elindulunk. A másodlagos cél pedig nyilvánvalóan az, hogy gyorsan menjünk, és szépen tudjuk lezárni az évet. A tét nem lesz akkora, mint egy ORB futamon, de ha már készülünk, versenyzünk, akkor szeretnénk jó eredményt elérni, emellett látványos és gyors autózással a szurkolókat is megörvendeztetni.”
Habár a Mikulás Rally nem ORB futam, a Rally4-es autóval induló mezőny erőssége alapján akár annak is beillene. A legjobb hazai párosok szinte kivétel nélkül ott lesznek Veszprémben, és két német duó is nevezett a versenyre. A Herczig Autósport párosa számára ezen a hétvégén is az lesz a legfontosabb, hogy jól érezzék magukat, emeli ki Patrik.
„Ha nem érezzük jól magunkat az autóban, akkor az már régen rossz. Nálunk mindig ez az elsődleges cél, megtalálni azokat a körülményeket, hogy jó érzésekkel menjünk a futamon, és akkor az eredménnyel sem lesz gond. Általában ez sikerülni szokott, Kristóffal remek az összhang, és ha a beállítások is tökéletesek, akkor jó versenynek nézünk elébe.”
A 27. Mikulás Rally öt gyorsasági szakaszból áll, a Kislőtér kétszer, a Nagylőtér háromszor szerepel az itinerben, összesen 80.5 kilométer a versenytáv. A pályaismerettel nem lesz gond, a veszprémi pályákat ismeri és szereti Herczig Patrik.
„Ezt a két gyorsaságit már mi is elég jól ismerjük, az elmúlt években többször mentünk rajtuk. Jövőre a Rally Hungaryn is bizonyára találkozunk velük, így abból a szempontból is hasznos lesz a Mikulás Rally, hogy feleleveníthetjük a korábbi tapasztalatokat. Éppen emiatt most is Hankook abroncsokkal indulunk, hogy tudjunk gyakorolni a 2024-es első ERC futamra.”
A nyilatkozatból az is kiolvasható, hogy Patrikék nem tervezik a kategóriaváltást, nagy valószínűséggel jövőre is az ERC Juniorban indulnak.