Aki a Wales-ben található Anglesey pályán elektromos vagy hibrid autóval szeretne csapatni, annak van egy rossz hírünk.
A világ autógyártásában egyre nagyobb arányban az elektromos autók felé tolódik el a hangsúly, miközben például a Toyota már a hidrogénhajtást népszerűsíti, a Wales-ben található Anglesey Circuit nemrég kitiltotta az elektromos és hibrid autókat a pályanapjairól. Ennek oka azonban jóval prózaibb annál, hogy a tulajdonosoknak nem tetszik, amerre az autóipar tart.
Annette Freeman, a pálya általános igazgatója elmondta, hogy soha nem biztatták arra az embereket, hogy elektromos és hibrid autókkal érkezzenek a pályanapokra, de az utóbbi időben többen is ilyen járművekkel érkeztek, ami a tiltáshoz vezetett. „Mindig is környezetbarát pálya voltunk, és tárt karokkal várjuk az elektromos autókat tesztelő gyártókat – nemrég a Mahindra járt itt –, és ez nem is jelent gondot, mert teljes mértékben támogatjuk őket. Ugyanakkor ők minden olyan eszközt magukkal hoznak, amelyek segítségével megbirkózhatnak a felmerülő problémákkal, így a jelenlétük ellenőrzöttebb. Amikor pedig verseny van, az egy teljes mértékben támogatott esemény, minden autó engedélyeztetve van, kontrollált környezetben versenyez” – idézi az Autosport az igazgatót.
„A pályanapokon azonban nincs ilyen szintű ellenőrzés. Sok elektromos autót látunk az utakon, de a versenypályán vezetés a nyomások és az autóra ható terhelések miatt nagyon más az úthoz képest. Nem arról van szó, hogy az elektromos hajtás vagy az új technológiák ellen vagyunk, de felkészültnek kell lenni.”
Freeman kiemelte, az egyik fő gond az, hogy a különböző biztonsági procedúrák autótípustól és gyártótól függően változhatnak, ezért jelentene biztonsági kockázatot, ha ilyen járműveket is fogadnának. „Az elektromos és hibrid autóknál nem tudjuk megmondani, hogy milyen problémák léphetnek fel. Pályaként jelenleg nincs meg a felszerelésünk vagy a képzett alkalmazottaink ahhoz, hogy megbirkózzunk az ilyen helyzetekkel. Nem akarom a résztvevőket, pályabírókat és orvosi személyzetet olyan helyzetbe hozni, amelyben nem reagálhatnak egy balesetre.”
Az pedig már csak további probléma, hogy a pályán nincsenek töltőállomások, a legközelebbi tűzoltóállomás pedig a pályától 20 percnyire van.