2024. április 29. 05:26

KezdőlapHírekA virtuális lassító tette lehetővé az Ouninpohja szakasz visszatérését

A virtuális lassító tette lehetővé az Ouninpohja szakasz visszatérését

-

Nagy örömmel fogadta a rally közössége az Ouninpohja gyorsasági visszatérését a Finn Rallyn, a legendás szakasz azonban a modern technikának köszönhetően kerülhetett hét év után ismét az idei verseny programjába. 

2016 után ismét teljes egészében kerül megrendezésre a Finn Rally legendás gyorsaságija az Ouninpohja szakasz. 

A pálya egyes részeit azóta is használták a WRC-futamon, azonban a teljes 33 km-es hosszában nem, ennek pedig a túl nagy tempó volt az oka. 

“Az autók alapvetően túl gyorsak voltak ezen a gyorsaságin – mondta Kai Tarkiainen, a Finn Rally szakaszaiért felelős igazgató a Dirtfishnek. – Az FIA emiatt inkább azt javasolta, hogy csak alternatív szakaszokat használjunk a pályából. Azt hiszen 136 km/h volt az átlagsebesség, amikor utoljára teljes egészében használva volt a pálya.” 

Az eWRC-results adatbázisa szerint Kris Meeke a 2016-os Finn Rallyn a gyorsasági második teljesítésénél 14:56.5 perc alatt ért célba, ami 132.5 km/h-s átlagsebességet jelent. 

A modern technikának köszönhetően azonban már lehetséges virtuális lassító kialakítása, ami a tavalyi Róma Rallyn mutatkozott be az ERC-ben, míg a WRC-ben az Ouninpohján fog. 

Mi az a virtuális lassító, mely a Róma Rallyn debütált?

“Azt hiszem, három helyen fogunk lassítót használni a pályán, és bemutatkozik a WRC-ben is a virtuális lassító, ahol mi állíthatjuk be, hogy az autók milyen sebességre lassítsanak. Azt hiszem, 60 km/h vagy 70 km/h lesz ez a szint és amint az autók elérik a 200 méteres rész végét máris gyorsíthatnak. Ennek köszönhetően könnyebb megoldani az autók lassítását és nem kell szénabálákat használni.” 

Tarkiainen elárulta, hogy az Ouninpohja gyorsaságin 700-800 fő fog dolgozni, ideértve a jegyértékesítőket, a büféseket, a sportbírói és a biztonsági személyzetet is. 

“Az Ouninpohja szakasz működtetéséhez sok emberre van szükség. Vannak olyan területek, ahol túl sok ember foglal helyet, ezért ezeken a helyeken a szokásosnál is több biztonsági emberre van szükség. Beszéltünk azzal a csapattal, akik korábban a Rapsula gyorsaságit működtették, és ők vállalták a legendás szakasz felügyeletét. Remélem, hogy jól fog minden sikerülni, mert ez a szakasz nagy élményt jelent mindenkinek.” 

A leghíresebb szakasz is bekerült a Finn Rally programjába

Tarkiainen elárulta azt is, hogy már a középkorban nagy kihívást jelentő útvonalként írták le a mai Ouninpohja útját. 

“Egy barátom szólt, hogy van egy 1751-es térképe, ahol szerepel egy régi útvonal Turkuból kiindulva Laukán keresztül, ami nagyjából azt az útvonalat fedte le, mint ma az Ouninpohja szakasz. A térképen van egy megjegyzés az útvonalhoz: rendellenesen dombos. Nem tudom, hogy a lovakkal mennyi időbe telt akkoriban ott közlekedni, de úgy tűnik, már akkor is egy kiváló gyorsasági lett volna.” 

Friss