A 2024-es Pikes Peak 61 résztvevője között ott van Dani Sordo is. A Hyundai versenyzője egy elektromos Ioniq 5 N TA Spec modellel indul az Exhibition kategóriában.
Sébastien Loeb, Ari Vatanen, Michèle Mouton, Marcus Grönholm után Dani Sordo is nekivág az 1916-ban Spencer Penrose által életre hívott Pikes Peak hegyi felfutóversenynek.
A 156 kanyart tartalmazó pálya 2862 méteres tengerszint feletti magasságról indul és a 4300 méteren fekvő csúcsig tart. A rekorder Romain Dumas, ő 2018-ban futotta a legjobb időt, áttörve a 8 perces álomhatárt. Dumas most is ott van a mezőnyben egy 1400 lóerős Ford F150 Lightning Supertruck-kal, az eddigi edzéseken ő volt a leggyorsabb. A versenyautó érdekessége, hogy a fejlesztésben részt vett Manfred Stohl és STRAD nevű csapata is.
Dani Sordo egy tisztán elektromos hajtású Ioniq 5 N TA Spec modellel indul az átalakított szériaautók Time Attack osztályában. Bár az Ioniq 687 lóereje nem lesz elegendő az összesített győzelemhez, a kategória első helye elérhető közelségben van Sordo számára; a háromszoros WRC-győztes már az első két edzésnap során is legjobb volt az osztályában.
A Bryan Herta Autosport által vezetett Hyundai csapat felkészülése azonban nem volt zökkenőmentes. Az eredetileg négyautós felállás háromra csökkent, miután Paul Dallenbach tesztelés közben balesetet szenvedett az egyik széria közeli autóval. A versenyzőnek eltörött a lába és a háta. Dallenbach sikeres műtéten esett át, és várhatóan nem versenyzőként, de ott lesz a futamon. A Hoonigan csapat korábbi tagja, Ron Zaras vezeti a megmaradt Ioniq 5 N-t.
A másik Time Attack-ra épített Ioniq 5 N-ben is volt egy késői pilótacsere, mivel a négyszeres Pikes Peak-győztes Robin Shute-ot Randy Pobst váltotta a második edzésnapon.
Az Ioniq 5 NA TA Spec, amelyet Sordo vezet majd, szintén a szériaautó 84 kWh-s akkumulátorával, töltőrendszerével és villanymotorjaival rendelkezik, de néhány szoftveres fejlesztésnek köszönhetően a teljesítménye 37 lóerővel, 678 lóerőre nőtt. A legnagyobb különbség azonban a külsejében van – az aerocsomag a hagyományos hatalmas szárnyakat tartalmazza, amelyek uralják a Pikes Peak autók külsejét.
A 61 fős mezőnyben egy magyar színekben induló versenyző is ott van. A Bostonhoz közeli Waltham-ben élő Keskeny László egy 1986-os Audi 4000-rel nevezett.