Mintha a Finn Rally ismétlődött volna meg a Historic Eb finn versenyén, annyi drámai fordulat történt a Lahti Rallyn, ahol ifj. Érdi Tibor és Kerék István csaknem bravúrt hajtott végre, de az utolsó szakaszon a magyar párost is elérte a baj.
Pénteken és szombaton rendezték a finn Lahti Rallyt, mely a Historic Eb hatodik futama volt. A verseny során 12 gyorsasági és 139.54 km versenytáv várt a mezőnyre, köztük az ifj. Érdi Tibor – Kerék István, a Jari-Matti Latvala – Janni Hussi, valamint a Zippo Nicolas Arena kettősökre.
Latvala elsődleges célja a tavalyi győzelem megismétlése lett volna, míg a magyar és olasz párosok a Historic Eb abszolút bajnoki címéért folyttatták volna a csatát.
Sajnos Érdiéknek már az első gyorsaságin komoly problémájuk akadt a gyújtással, és bár sikerült célba érniük, csaknem 6 percet vesztettek az akkor még élen álló Latvalával szemben.
A második szakaszon aztán Latvala is bajba került és bár sikerült a Toyota Celicát célba vinniük műszaki hibával is, a szakaszt követően kiállni kényszerültek.
Ekkor Ville Silvasti és Risto Pietilainen vette át az Eb értékelés első helyét, azonban az Audi Quattro A2-vel induló finn kettős sem sokáig örülhetett a vezetésnek, a harmadik gyorsaságin baleset miatt kiestek.
Az első nap felénél így a norvég Petter Fausko és Leif-Arne Neset állt az élen Opel Kadettel, míg Zippoék a hatodik helyen 56.9 másodperc hátránnyal. Érdiéknek ekkorra már sikerült 4:10 percre csökkenteni hátrányukat két szakasz győzelemmel.
A magyar kettős mindent beleadott délután is, minden szakaszt nyertek és a nap végére már 1:50.3 percre csökkentették hátrányukat és felzárkóztak Zippo mögé 1 perc különbséggel.
Fauskonak sem sikerült megtartani a vezető helyet, a nap utolsó szakaszán műszaki hiba miatt kiállni kényszerültek, így az első nap után a brit Ernie Graham és Anna Graham vezetett Ford Escort RS 1800 MkII-vel.
A második nap hat gyorsasági szakaszára Latvala is visszatért szuperrallyval és minden szakaszt nyerni is tudott Toyota Celicájával.
A támadást azonban folytatták Érdiék is, folyamatosan második időket autózva Latvala mögött, az utolsó előtti szakasz végére sikerült átvenniük a vezetést Grahaméktől!
A záró szakasz azonban mégsem úgy sikerült, ahogy Érdiék szerették volna, mivel a Ford Sierrában váltó probléma lépett fel és 2 km-rel a cél előtt megszűnt a hajtás is, így végül nem sikerült célba érniük.
A versenyt végül Grahamék nyerték, míg a Historic Eb élén álló Zippoék az ötödik helyen értek célba.
A Historic Eb szeptember végén az olasz Elba Rallyval folytatódik.