back to top
2024. szeptember 19. 23:42

KezdőlapHírekA Skoda mindent megtesz, hogy maradjanak a belsőégésű motorok a raliban

A Skoda mindent megtesz, hogy maradjanak a belsőégésű motorok a raliban

-

A Skoda Motorsport új, fenntartható anyagokból készülő fejlesztéseket mutatott be, amelyeket a Skoda Fabia RS Rally2 mellett a sorozatgyártású autókban is rendszeresítene.

Az nem kétséges, hogy a motorsport – beleértve a ralit is-, karbon-lábnyomának csökkentése elkerülhetetlen. Az egyik út az elektromosítás, ám ez finoman szólva sem nyerte el sem a rajongók, sem a versenyzők tetszését. A Rally1-es hibridek nem jelentenek olyan tévutat, mint a rallycross elektromosítása, mégis sokan elutasítják ezt.

A Skoda Motorsport úgy küzd meg a belsőégésű motorokért, hogy biokompozit anyagok fejlesztésébe kezdett, emellett a kőolaj alapú folyadékokat is igyekeznek fenntartható kenőanyagokkal kiváltani. A munka eredményeiről a „Nordic Sustainable Mobility Forum 2024” nevű rendezvényen számoltak be, és egy demonstrációs célokra átépített versenyautón a valóságban is megmutatták az új megoldásokat.

Skoda
foto: Skoda Motorsport

A Fabia RS Rally2-re a flax fibre névre keresztelt anyagból készült hátsó lökhárító és tükörházak kerültek. A belső térben is felváltották a karbon elemeket a fenntartható anyagokra, így a padló egyes elemei, valamint a versenyzők lábtartói is ezekből készültek. Emellett a motorban, váltóban és lengéscsillapítókban használt olajok is száz százalékban karbonsemleges termékek.

A versenyautók dekorálására használt fóliát szintén lecserélték, a Skoda által fejlesztett eco-fólia komoly károsanyagkibocsátás csökkenést hozhat, hiszen az autókon gyakran versenyről versenyre cserélik a dekorációt.

Johannes Neft, a gyár technikai fejlesztésekért felelős egyik vezetője azt is kiemelte, hogy a WRC-ben futó Rally2-es Fabiák mindegyike már most is karbonsemleges üzemanyagot használ.

Skoda
foto: Skoda Motorsport

 

Friss