Hatodik Historic Eb futamán áll rajthoz ebben a szezonban ifj. Érdi Tibor és Kerék István. A páros két évvel ezelőtt egyetlen másodperccel maradt el az Elba Rally dobogójának legfelső fokától, most ezt a másodpercet faragnák le.
Valójában három önálló egyéniség lesz a pályán, hiszen a versenyzők mellett a „Múmia” becenévre hallgató Ford Sierrának is saját akarata van, no meg néha szeszélyei is. Ezt idén már kétszer megtapasztalták Érdiék amikor a Vltava Rallyn és a Lahti Historic Rallyn is műszaki hiba miatt kellett kiállniuk. Két éve is gondokkal teli versenyük volt, emlékezett vissza Érdi Tibor, akit a pályabejárás alatt értünk el.
„Nem emlékeztem erre a versenyre, úgyhogy a belső felvételekből próbáltam meríteni, hogy milyenek a pályák, hogyan kell beállítani az autót. 2022-ben technikai hiba technikai hibát követett, de akkor első évünk volt ezzel az autóval, és ahhoz képest most sokkal kevesebb a problémánk. Emiatt abban bízok, hogy könnyebb dolgunk lesz, mint akkor. A pályák viszont borzasztóan nehezek, itt annyi kanyar van, mint két másik futamon” – mondta Érdi Tibor.
A párosok dolgát nehezíti, hogy az aszfalt sem egységes.
„Van itt mindenféle” – kezdi Tibor. „Igazi, csúszos mediterrán jellegű széles, aztán bemegyünk egy elég rossz minőségű, egysávos részre, föl a hegyre. A gyorsaságik hosszúak, három szakasz is közel 20 kilométeres, az utolsó pedig 28, így még a végén is bármi megtörténhet. Két éve ott zárkóztunk fel a második helyre, 46 másodperc hátrányból indultunk és egy másodpercre csökkent a végére a különbség. Egy jobb hajrával akár nyerhettünk volna, de előtte meg sem fordult a fejemben, hogy ekkora különbséget le tudunk dolgozni. Bizakodóak vagyunk, felkészültünk amennyire lehetett, de azt látni kell, hogy itt a pályaismeret hatalmas előny lehet.”
A bajnokságban a korcsoport elsőséget célozza meg Érdi és Kerék, ehhez az kell, hogy minden versenyen megelőzzék a BMW M3-mal induló Ernie Graham-et. Abszolútban sem veszítették el az esélyt az Eb címre, itt Zippot kell megelőzni az Elba Rallyn, és a soron következő két futamon is. Persze anélkül nem megy, ha a Ford nem akarja a sikert, a sokszor megoldottnak tűnő féltengely hibának sem szabad újra előjönnie. Érdi bízik benne, hogy ez így is lesz.
„A magyar futamon mi mentünk más gumival és más dőléssel, ez okozta a hibát. Ausztriában már nem volt féltengely-problémánk és Finnországban sem. Most ugyanolyan futóműbeállításokkal megyünk, mint Ausztriában, ezért azt gondoljuk, hogy papíron nem lehet probléma.”
Legyen így!