back to top
2024. november 21. 21:52

KezdőlapHírekÉrdiék elérték a célt az Elba Rallyn, de a folytatás nehéz lesz

Érdiék elérték a célt az Elba Rallyn, de a folytatás nehéz lesz

-

Életben tartotta Eb-esélyeit ifj. Érdi Tibor és Kerék István. A Historic Eb hétvégi versenyén, az Elba Rallyn az Európa-bajnoki értékelés abszolút negyedik helyen ért célba a duó, az E3 korcsoportban viszont legyőzték a legnagyobb riválisukat.

„Szegény autó csoda, hogy kibírta. Voltak technikai problémáink, és a gumiválasztás sem volt megfelelő, de értékes pontokkal térünk haza. Korcsoport másodikak lettünk, abszolút negyedikek. Lehettünk volna előrébb is az összetettben, de a korcsoport második hellyel életben tartottuk a bajnoki esélyeinket” – mondta ifj. Érdi Tibor az Elba Rally díjkiosztója után.

Az első nap végére már kikristlyosodtak az erőviszonyok, Érdiék öt szakasz után a negyedik helyen álltak, az abszolút értékelésben a hazai pályán versenyző Zippo 58 másodperccel előttük volt. A magyar páros a verseny végére másfél percen belül maradt Zippo mögött, ám közel öt perccel volt gyorsabb, mint a BMW M3-mal versenyző Ernie Graham, ezzel az E3 korcsoportban továbbra is nyitott a bajnoki cím sorsa.

„A tavalyi San Remo Rallyból kiindulva nem számítottam könnyű versenyre. A 28 kilométeres gyorsaságin 18 perc körül volt a legjobb idő, ez sokat sejtet, hogy mennyire lassú, technikás, kanyargós a szakasz. Sok a ritmusváltás, de rengeteg a lassú nagy kanyar, ezért az autót borzasztóan igénybe veszi. Nem mertünk kemény gumit használni, mert ezzel a márkával nem volt tapasztalatunk, de az kellett volna. Nem mértük a hőmérsékletét a hosszú gyorsasági végén, de biztos, hogy sokkal magasabb volt benne a nyomás, mint ami lehetett volna. Az első nap a két féltengelytöréssel és a turbó-lazulással úgy alakult, hogy a helyünkön voltunk, hátulról nem fenyegetett semmi, előre pedig akkor léphettünk volna, ha valakinek gondja van” – összegzett a navigátor, Kerék István.

A folytatás három hét múlva következik San Remoban, de ehhez még a tankot kell homologizáltatnia a csapatnak Franciaországban és a Sierrán egyéb karbantartási munkákat is el kell végezni a megterhelő Elba Rally után. Ráadásul a szezonzáró az Acropolis Rally lesz, ami szintén nem arról híres, hogy kíméletesen bánna a technikával.

„Az anyagi helyzetünk nem túl rózsás, nem állunk fényesen, bár az eredményünk nem ezt tükrözi. San Remo ennél a versenynél nehezebb, eddig háromszor indultunk, egyszer sem sikerült célba érni” – mondta Érdi, kicsit pesszimistán az utolsó előtti futam előtt.

A feladat nagyságát jól mutatja, hogy miközben Érdiék próbálnak kijönni a szűkös büdzséből, a versenytárs Graham saját légitársaságot üzemeltet, amely épp az Elba Rally előtt kötött partneri megállapodást a bajnoksággal.

Az Elba Rallyn még három magyar páros ért célba a Historic Eb mezőnyben. Mekler László és Meklerné Mikó Edit megnyerte a C1 kategóriát, ugyanitt Magoss Péter és Maricsek Miklós harmadik lett. Az E2 csoportban Dunavölgyi János és Wébel Martin Zsolt harmadik helyen ért célba a Lada Samarával.

Ifj. Érdi Tibor
foto: Ifj. Érdi Tibor

 

 

 

Friss