A Motorsport Világtanács (WMSC) csütörtöki ülésén elfogadták a historic autók motorsport versenyeken való részvételére vonatkozó szabályok ritka és jelentős frissítését.
A Nemzetközi Sportkódex K függelékének módosításai értelmében 2025-től az 1991 és 2000 között gyártott versenyautók is indulhatnak a FIA bajnokságokon és nemzetközi motorsport eseményeken.
Ez a frissítés a világ legikonikusabb verseny- és rallyautóit visszahozza az autósport világába, lehetővé téve a rajongók számára, hogy élvezhessék a technológiai fejlődés figyelemre méltó évtizedének látványát és hangjait.
A pályaversenyzésben a látványos turbókorszak legendás, korábban csak bemutatóra engedélyezett Forma-1-es versenyautói átkerülnek a versenykategóriába, az 1987-2000 közötti időszak F1-es autóival együtt.
A turbómotorok betiltását követő Forma-1 3,5 literes gépei visszatérnek a versenybe, valamint a sokak által kedvelt Formula 3000 kategória autó is. A sportautó-versenyzésben ez azt jelenti, hogy a történelmi események immár az ikonikus Le Mans-i prototípusok és GT-k felemelkedését tükrözik majd olyan autókkal, mint a Mercedes-Benz CLK GTR, Porsche 911 GT1, McLaren F1 GTR vagy Ferrari F40 LM, Jaguar XJ220 és Chrysler Viper.
A túraautó versenyeken a Super Touring autói is indulhatnak, köztük olyan járművek, mint az Audi, az Opel, a Renault, az Alfa Romeo és a Volvo.
A historic rallyra vonatkozó változás következtében új autók széles skálája válik elérhetővé, beleértve a legutóbbi emlékek legikonikusabb kategóriáit is.
A 90-es évek közepén a klasszikus A-csoportos időszak olyan autókat tartalmazott, mint az A-csoportos Subaru Impreza, amely a néhai Colin McRae sikerautója volt. A Mitsubishi Lancer és a Ford Escort Cosworth is óriási sikert aratott ebben a korszakban, a Toyota és a Lancia autóival együtt.
A 90-es évek végéhez közeledve a WRC-autókat 1997-ben vezették be. A Toyota Corolla WRC, a Subaru Impreza WRC, a Ford Focus WRC és a Peugeot 206 WRC a mai napig a legnépszerűbb és legvonzóbb rallyautók közé tartozik.
A historic versenyeken használható autók skálájának kibővítése lehetővé teszi olyan autók használatát, mint a Nissan Micra vagy a sportág más ikonikus legendás autói.
Az FIA további bejelentéseket tesz és 2025 elején műhelymunkákat tart, hogy segítse az újonnan jogosult historic autók tulajdonosait a műszaki útlevelük megszerzésében, amivel lehetővé válik az autók versenyeztetése.