Az M-Sport készen áll arra, hogy a Ford Pumából is Rally-es autót építsen, de csak akkor, ha az FIA lehetővé teszi, hogy térhálós csővázra építsenek versenyautót.
A csapat kijelentése nem egyfajta gesztus, hanem jól felfogott érdek is, hiszen a Rally2-es autó alapjául szolgáló Fiesta gyártása tavaly júliusban véget ért. A probléma nem csak a Fordot érinti, a Skoda Fabia gyártási számai is felére zuhantak a tíz évvel ezelőttihez képest. Egyedül a Toyota Yaris éli reneszánszát Európában, már amennyiben a 2007-es eladási számok jó kétharmadát reneszánsznak lehet mondani…
Ralizni pedig kell, és ha nincs megfelelő kisautó, akkor marad a kis SUV. Épp a Ford bizonyította be a Pumával, hogy akár a csúcskategóriábna is megfelelő ez a karosszériaforma. A forma szó nem véletlen, hiszen a Puma spaceframe-nek nevezett vázára gyakorlatilag bármilyen héj ráhúzható. Ezt beismerte az M-Sport csaptfőnöek Richard Millener is.
„Jelen állapotában az autó magassága és súlya miatt nem lenne alkalmas a Rally2-re. Ez csak egy Rally1 stílusú csővázzal működhet” – mondta Millener, és további érveket is felsorakoztatott.
„Ez a legbiztonságosabb megoldás. És ha ezt tesszük, csővázat építünk és méretezett paneleket csavarozunk rá, az egy nagyszerű módja annak, hogy a kategória jövőbiztos legyen. Ha garantáljuk ezeket a szabályokat mondjuk 10 évre, akkor ez segít csökkenteni a karosszéria árát a nagyobb volumenű gyártás és a méretgazdaságosság révén az adott időszakban.”
„Amióta elkezdtük építeni ezeket a Rally1-es autókat, azt hiszem, joggal mondhatjuk, hogy minden csapat rengeteget tanult a folyamat racionalizálásáról, fejlesztéséről és javításáról. A Rally1 összes alváza kézzel készül, de miért ne tudnánk a Rally2 esetében a folyamatot gépesíteni? Ennek több értelme lenne, tekintve, hogy a piac és a kereslet jóval nagyobb.”
Millener ötlete kétségtelenül megfontolásra érdemes, az viszont kérdés, hogy mit szól hozzá a Skoda, amely külön üzletágat épített a Rally2-re, vagy a Toyota és a Hyundai, akiknek sokkal kényelmesebb levenni a szalagról egy karosszériát, mint új csővázat építeni. Ráadásul ezzel a versenytársnak segítenek, hiszen a Ford nem rendelkezik megfelelő utcai modellel.