back to top
2025. március 12. 05:33
Többi

    KezdőlapHírekMolnár Martin Dubajban versenyez a hétvégén

    Molnár Martin Dubajban versenyez a hétvégén

    -

    A hétvégén Dubajban versenyez Molnár Martin, hiszen itt rendezik az F4 Middle East Championship harmadik fordulóját. Az Evans GP magyar pilótája az első két hétvége tapasztalatait felhasználva lépne előre.

    Az Abu-Dzabiban rendezett első két forduló után Dubajba, a Dubai Autodrome-ra látogat az F4 Middle East Championship mezőnye, benne Molnár Martinnal. A 16 esztendős pilóta az eddigi hat futamból ötször csapata, az Evans GP legjobbja volt, és jó úton járt ahhoz, hogy hatból hatszor az legyen, de egy műszaki probléma miatt a legutóbbi versenyt nem fejezte be. Emellett hatból négyszer a top 10-ben végzett, eddigi legjobbja egy hetedik helyezés.

    Miként korábban, a Hungarian Motorsport Academy (HMA) versenyzőjének most is számára teljesen ismeretlen pályán kell helytállnia, hiszen még soha nem versenyzett az 5390 méter hosszú, 16 kanyarból álló dubaji aszfaltcsíkon.

    Látványos versenyzés és eddigi legjobb eredmény Molnár Martin mérlege a közel-keleti F4-ben

    „Először a pályabejáráson láttam élőben a Dubai Autodrome-ot. Széles pálya, az első benyomásaim jók. Nagyon hosszú egy kör, és van benne egy hosszú egyenes is, miközben szintkülönbségekből is akad. Az is látszik, hogy itt nem rendeznek Forma–1-es versenyeket: az aszfalt sokkal koszosabb, egyenetlenebb és helyenként repedezett, valamint a környezet is más. Alacsonyabb lesz a tapadás, mint Abu-Dzabiban, ami kedvezhet nekünk. Árnyék szinte nincs, folyamatosan tűzi a nap az aszfaltot, és porvédők sincsenek, úgyhogy a szél állandóan hordja majd fel a homokot a pályára. Az biztos, hogy nem lesz könnyű hétvége, a vonalvezetésből adódóan pedig itt is lehetnek nagy csaták és oda-vissza előzgetések, azaz izgalmakból ezúttal sem lesz hiány” – tekintett előre Martin.

    „Rengeteget készült a csapat a harmadik hétvége előtt, elemezték az első két fordulóban történteket, és még a Virtuosi Racing Forma–2-es mérnökeivel is összeültek – adott helyzetjelentést a dubaji forduló előtt Kiss Pál Tamás, a Motorsport Talent Management (MOTAM) sportszakmai vezetője, egyben Martin coach-a és mentora. – Rengeteg ötlet született arra, hogy miként lehetne javulni és milyen dolgokat kell kipróbálni a dubaji edzéseken. Martin ezt a pályát sem ismeri és az edzésidő is korlátozott, viszont szerintem már autóversenyzőként is kezd azon a szinten lenni, mint ahol a gokartos pályafutása végén, azaz amennyiben az adott pálya nem áll nagyon távol tőle, akkor két szabadedzés alatt fel tudja venni a ritmust.”

    „A kérdés most az, hogy azokból az opciókból, amikkel készültek, mennyit tudnak majd kipróbálni, és melyik fog működni; rögtön eltalálják-e, esetleg félúton, vagy a végén. Én bizakodó vagyok, mert a csapat és Martin is rápihent az első duplafordulóra, megemésztették a történteket, leülepedtek a tapasztalatok. Irreális elvárásaink továbbra sincsenek: amennyiben minden klappolni fog, akkor úgy vélem, képes a legjobb ötbe kerülni, de egyelőre az eddigi legjobb eredményeiből kiindulva az első nyolcba kerülést tűztem ki célul” – mondta Kiss Pál Tamás.

    Molnár Martin, Abu-Dzabi, F4
    Fotó: Dutch Photo Agency

    Az F1 felé vezető úton is nagy segítség lehet a közel keleti F4

    Mivel az F4 Middle East Championshipben Martin három új pályával is megismerkedik, miközben ebben a sorozatban a fékek, a gumik, és egyéb körülmények (melegebb időjárás, villanyfényes versenyek, eltérő mezőny) is különböznek attól, amit tavaly, első autóversenyzőként eltöltött szezonja során a brit F4-ben tapasztalt, a magyar versenyző számára már a puszta részvétel is rendkívül értékes.

    „Az új fékek, új gumik, új pályák és eltérő hőmérsékletek mind abban segítenek, hogy Martin úgymond multifunkciós versenyző legyen. Én úgy kezdtem a pályafutásomat, hogy mindenféle autóban ültem, és így kifejlődött az a készségem, hogy gyorsan alkalmazkodom bármihez. Viszont később azon kellett a legtöbbet dolgoznom, hogy az aktuális autónak az érzetét és kezelését mesteri szintre emeljem. Martinnál ez fordítva zajlott, neki egy adott autótípusnak a maximális elsajátítása volt a legfontosabb, viszont emiatt a gyors alkalmazkodás háttérbe szorult. Most az a fázis zajlik – és én ezt tartom a jobb útnak –, hogy a tavaly megszerzett stabil alapokra építkezve kapja minden irányból a pofonokat. Az új csapat, más csapattársak, a teljesen idegen környezet és pályák ránevelik arra, ami eddig kimaradt az életéből” – magyarázta Kiss Pál Tamás.

    Emellett az új, a brit F4-re jellemzőktől teljesen eltérő pályák elsajátítása Martin karrierjének későbbi szakaszaira szolgálhat hasznos tapasztalatokkal.

    Molnár Martin, F4, Evans GP
    Fotó: Dutch Photo Agency

    „A hangsúly főként nem is azon van ilyenkor, hogy valaki milyen hamar veszi fel a ritmust, hanem hogy miként kezdi el előzetesen felkészíteni magát arra, hogy a közel-keleti F4 által látogatott pályák más stílust igényelnek – mutat rá Kiss Pál Tamás. – Ezek a Grand Prix-pályák szélesek, nagyok a bukóterek, könnyű kicsúszni, így kicsit vissza is kell fognod magad, de közben, ha hozzászoktál az ultraszűk pályákhoz, akkor van benned egy gát, mert kialakultak benned azok a reflexek, hogy a pálya mellett rögtön ott a füves bukótér, majd a szalagkorlát. Itt el kell fogadni, hogy nincs semmi baj, ha túlfeszíted a húrt, mert ott a hatalmas bukótér, ami ráadásul aszfaltos, úgyhogy még ha el is szállsz, nagy valószínűséggel akkor sem fogsz falnak csapódni.”

    „Tavaly Silverstone-ban tapasztaltuk, hogy Martinban nagy gát volt akkor, amikor egyszer csak egy széles, nagy bukóterekkel rendelkező Grand Prix-pályára került, és nehezen tudott fejben átkapcsolni. Erre a problémára remek felkészülés ez a közel-keleti sorozat, hiszen jövőre már biztosan nem F4-ben fog versenyezni, és mindegy melyik következő lépcsőfoknak számító sorozatot nézzük, 90%-ban Grand Prix-pályákon kell majd vezetnie.”

    Az F4 Middle East Championship érdemi része szombaton és vasárnap zajlik az alábbi időterv szerint. Az időmérőket és a futamokat ITT lehet majd élőben követni.

    A 3. versenyhétvége menetrendje magyar idő szerint:

    Szombat
    05:00 – 05:15: 1. időmérő edzés
    05:20 – 05:35: 2. időmérő edzés
    08:15 – 08:45: 1. futam

    Vasárnap
    05:00 – 05:30: 2. futam
    08:15 – 08:45: 3. futam

    Friss