A Škoda átfogó frissítőcsomagot mutatott be a Fabia RS Rally2-es autójához, hogy visszavágjon a Toyotának.
A Škoda évekig uralta a rali-világbajnokság WRC2-es kategóriáját és más nemzetközi sorozatokat a Fabia RS Rally2-es autójával és annak elődjével, az R5-össel (a legutóbbi két magyar bajnok, Vincze Ferenc és Velenczei Ádám is Škodával győzött). A 2016 és 2023 közötti időszakban mindössze egyszer nyert más gyártó WRC2-es bajnokságot, Mads Ostberg 2020-ban Citroënnel győzött.
Tavaly azonban új kihívással szembesült a Škoda, a Toyota ugyanis belépett a Rally2-es színtérre a GR Yaris Rally2-vel. Az autó ráadásul meglehetősen versenyképesnek bizonyult, Sami Pajari megszerezte vele a WRC2-es világbajnoki címet. A Škoda új frissítőcsomaggal válaszolt, amelynek összetevői 4000 kilométeren keresztül tesztelték, és közben 12 versenyzőtől gyűjtötték a visszajelzéseket.
Nem mellesleg azt is hangsúlyozzák, hogy az autó nemcsak gyorsabb és megbízhatóbb, hanem hangosabb is lesz az új kipufogóval.
A csomag jelentősen érinti a kipufogórendszert, a Škoda azt állítja, hogy az újítás 27 százalékkal csökkenti a szükséges energiát, emellett maga a kipufogócső is könnyebb, továbbá a motorvezérlő rendszert is finomították. A gyártó frisítette az autó védelmét, így a murvás versenyeken is ellenállóbb lett. Újtarevezték a légbeömlőnyílást, továbbá új, két kilóval könnyebb versenyülések is elérhetőek. Nem mellesleg azt is hangsúlyozzák, hogy az autó nemcsak gyorsabb és megbízhatóbb, hanem hangosabb is lesz az új kipufogóval.
„Egy sikeres raliautón végzett munka sosem ér véget. A Škoda Fabia RS Rally2 eddig is nagy sikereket ért el, és mindig arra törekszünk, hogy a csúcson tartsuk. Ezért fejlesztettük tovább az autót a bemutatása óta. Az új módosításokat alaposan leteszteltük, bizonyítottak, és most már az FIA által homologizálták az ügyfélhasználatra” – mondta Michal Hrabánek, a Škoda Motorsport vezetője.