George Russell elmondása szerint az idő múlásával már egyre kevésbé aggódik a Mercedesszel való szerződéshosszabbítása miatt, de tett egy olyan ajánlatot, amitől minden munkaadónak felcsillanna a szeme.
Hónapok óta görgő téma a Forma–1-es paddockban a Mercedes 2026-os pilótafelállása, hiszen furcsa módon Russell elé még mindig nem tett le egy szerződést a csapat, noha a képlet jelentősen egyszerűsödött azóta, hogy Max Verstappen jövő évre történő átigazolásának esélye minimalizálódott – a holland a következő szezonra is a Red Bull-lal készül.
Így a Mercedesnél kevés értelme lenne váltani, és kevés jó opció is maradt erre. Végképp furcsa lenne, ha megválna a csapat Russelltől, aki az istálló húzónevévé vált Lewis Hamilton távozása után, stabilan szállítja az eredményeket, a Kanadai Nagydíjon pedig győzelmet is szerzett. De Kimi Antonellit sem feltétlenül lenne helyes lépés lecserélni, dacára az utóbbi futamokon látott gyengélkedésének, hiszen rengeteget fektetett már a Mercedes a fiatal olaszba, akivel hosszú távú tervük van.
Russell szintén a Mercedes saját nevelésű pilótája, de ő az első három szezonját még a Williamsnél teljesítette, s 2022-re kapta meg az ülést a gyári csapatnál – a Mercedes éppen ekkor veszítette el uralkodó szerepét a mezőnyben, Russell viszont nem nyugszik addig, amíg bajnoki címet nem nyer velük – és bár nemrég egy másik interjúban azt mondta, kész erre akár egy évtizedet is várni, most az F1.com-nak nyilatkozva ezt azzal árnyalta, még fizetne is egy bajnokautóért.
„Hetedik éve vagyok az F1-ben. Úgy érzem, hogy a csúcsteljesítményemet nyújtom, de versenyzőként még tovább erősödhetek. Egy évvel ezelőtt idegesebb voltam a szerződésem miatt, mint fél évvel ezelőtt. De most, hogy már ilyen sokat vártam, biztos akarok lenni benne, hogy mindent jól csinálunk vele” – fogalmazott Russell.
„A megállapodásnak megfelelőnek kell lennie számomra és a csapat számára is, az időtartamában is meg kell egyeznünk. Szóval koránt sem csak annyiról van szó, hogy mekkora fizetéssel lennék elégedett. A pénz csak egy nagyon apró része az egésznek.”
„Fizetnék is azért, hogy világbajnok legyek, fizetnék egyáltalán azért, hogy harcoljak a világbajnoki címért. Így állok hozzá, számomra ez a prioritás.”
Az F1 történetében, sőt még közelmúltjában sem példátlan, hogy egy versenyző fizessen az üléséért, bár ez csak rossz anyagi helyzetben lévő kiscsapatoknál szokott előfordulni, ahol a pilóta jelentős szponzori pénzekért cserébe kapja meg a versenyzési lehetőséget – és bár a Liberty Media által teremtett gazdasági környezetben ma már nyereségesen működnek a csapatok, a támogatói háttér jelentősége aligha fog teljesen eltűnni (Franco Colapinto alpine-os ülésében alighanem segített).
Bár a Mercedes esetében kizárható olyan eshetőség, hogy a szerződéshosszabbításhoz még Russellnek kelljen fizetnie, a brit ezen hangzatos nyilatkozatával azt mindenképpen jelezte, hogy karrierje jelenlegi szakaszában a siker sokkal fontosabb számára, mint a pénz.