2024. április 18. 07:41

KezdőlapNE VEDD ELZEG Rally Show: Turán vezet az első kör után, Csomós Mixi kiesett

ZEG Rally Show: Turán vezet az első kör után, Csomós Mixi kiesett

-

Turán Frigyes és Farnadi Ágnes 19.3 másodperces előnnyel vezet az első négy gyorsasági szakasz után a ZEG Rally Shown. Ollé Sasa a második, Cseh Vilmos a harmadik.

Négyből négy szakaszon volt a leggyorsabb Turán Frigyes vasárnap délelőtt a ZEG Rally Shown és előnyét fokozatosan növelve 19.3 másodperccel vezetve érkezett a ZalaZONE-ba, az első szervizre.

A reggeli első gyorsasági Gellénházán megtréfálta Csomós Mixiéket akik már a szakasz elején egy árokban landoltak a Fabiával. A kár nem nagy, a nézők viszont szomorkodhatnak, mert nem látják az ERC-ben szereplő versenyzőt.

Láthatják viszont Schubert István 2021-es Ford Fiesta WRC-jét, amit könnyű megismerni a pályán mert libabőröztető a hangja amikor érkezik. Na meg akkor is amikor távozik. Subi élvezi az autózást, tanulja a kocsit, ezért Gellénházán csak átgurultak, de utána folyamatosan gyorsultak, a negyedik szakaszon már második idővel mutatták meg, hogy egyre jobban belejönnek.

A ZalaZONE SmartCity gyorsaságija pedig extra csemegét tartogat, mivel teljesen belátható a pálya, egyszerre figyelhetik a nézők a Fiesta WRC-t és Csík Zoltán Subaru Impreza WRC-jét. Nem mindennapi látvány, érdemes délután megnézni!

Nem fesztíjük nagyon szénné, de nagyon élvezzük. Az egyes-kettes gyors nekem nagyon tetszik, a következő kettőn pedig próbáltunk vigyázni a padkákra, és látványosan menni, ezért jöttünk. Mindenki kicsit lazább, így jókat bandázunk, kötetlenebb, lazább a hangulat” – mondta Turán Frigyes, majd az első gyorsról is beszélt egy kicsit Mixiék esése kapcsán.

„Nagyon lehűlt az aszfalt, teljesen megváltoztak a körülmények tegnaphoz képest. Mi közepes abroncsokkal jöttünk, attól féltem, hogy elmelegszik, de még a SmartCityben sem volt vele problémánk. Úgyhogy jól választottunk abroncsot, de az első gyorson úgy jöttem át, hogy úgy éreztem túl óvatosak vagyunk, de valószínűleg ez volt a kifizetődő.

„Fricit nem tudom megfogni. Ugye ez rallyshow és senkit nem érdekel az eredmény ezért mindenki élet-halálra megy” -mondta nevetve Ollé Sasa. „Közepes gumit választottunk, de használtat, így a végére már nem volt tapadásunk. Az első gyorsokon már volt felhordás, így ötödik teliben négy kerékkel csúszkálgattunk, úgyhogy nem is csodálom, hogy szegény Mixi beesett, mert szörnyen csúszott az első két gyors. Nekem a SmartCity a legjobb, olyan, mint amikor gyerekkoromban leesett az eső és pocsolyába kellett ugrálni. Kézifékkel fordulgattunk, és nagyon szerettük. Lilla nagyon jól navigált, de aki egy Ladában tud navigálni, ahol minden csörög zörög annak ez is megy. Az a furcsa neki, hogy minden gyorsan történik.”

„Azért jobb lenne most az aszfalt gumi, jövőre azzal jövünk” – mondta Osváth Péter, de persze ő is mosolygott. „A hármas gyorson volt jó a murva, ott nagyon élveztük, a belvárosban is szépeket tudunk majd fordulni. Sokan vannak, jó a hangulat, nagyon élvezzük.”

„Jó volt, fura másfél év után aszfalton menni. Fel kell venni a ritmust, kicsit bénázok a gyors részeken, de harmadikak vagyunk, úgyhogy nem olyan rossz” – mondta Cseh Vilmos aztán Bán Viktor külön kérésére a navigátort is megdicsérte. „Nagyon jó navigátor. Flottul megy minden, akkor mondja az itinert amikor kell és a hangulat is jó az autóban.”

Ifj. Fekete László az égig érő Skodával érkezett a szervizparkba, nagyon magasan állt az autójuk. „Maradtunk a veszprémi beállításoknal, murva gumikkal jöttünk, de minden rendben volt. Próbáljuk minél jobban élvezni, és ez megy is, nagyon jó minden.” 

Subiék a SmartCityben az első körzőzésnél kettőt is mentek a Fiesta WRC-vel, így le sem tagadhatják, hogy mennyire élvezik. „Próbálgatjuk, még nagyon nem megy vele normálisan autózni, de nagyon élvezzük. Nagyobb élmény, mint amire számítottam. Átmegy mindenen. Az első gyorson csak átgurultunk, de a másodiknak már tetszett a vége” – mondja Schubert István.

„Százszoros” – mondja Schmidt Tamás arra a kérdésre, hogy milyen szorzóval számoljuk a WRC élvezeti faktort egy átlagos rallyautóhoz képest. „Nagyszerű érzés ebben versenyezni. Pokoli erős, amikor elrajtolunk, mindig elakadt egy picit a lélegzetem, mert annyira brutális. Az elsőn utcai programban gurultunk át, de a többi már nagyon jó volt.”

„Jó volt idáig minden, technikai probléma nem volt, élveztük, próbáltunk a nézőknek is menni, egy-két beállítást is teszteltünk. A következő körben vendégnavigátorokkal megyünk” – összegzett röviden Csík Zoltán. „Nagyon nagy szó, hogy Subi is tudott egy ilyen autót vásárolni, már csak Bútor Robi Citroenje hiányzik a teljes képhez. Jó, hogy egy ilyen eseményen ezeket az autókat meg tudják nézni a nézők.”

„Túl optimista voltam, nem adta ki az első féktáv. Nincs nagy baj, de ma már ne várjatok. Ezt én rontottam el, nagyon sajnálom” – írta közösségi oldalán Csomós Mixi.

 


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Forrás:zegrally.hu

Friss