Az ERC Renault Clio Trophy év végi harmadik helye után a Mikulás Rallyn a kategóriájuk második helyén ért célba Herczig Patrik és Varga Kristóf. A Herczig Autósport versenyzői a Veszprém környéki pályákon már az új autóval, a Peugeot 208 Rally4-gyel gyűjtötték a tapasztalatokat.
Dupla dobogó után az év utolsó versenyén is dobogós helyen zárt Herczig Patrik és Varga Kristóf. Míg a Barum Rallyn a Renault Clio Trophy második helyének és ezzel az év végi harmadik helynek örülhettek, a Mikulás Rallyn az L9 kategória második helyét szerezték meg a szinte teljesen ismeretlen autóval. A verseny előtti szombaton tesztelték a Peugeot 208 Rally4-et.
„Szombaton teszteltünk először az új autóval. Nagyon jó volt! Jól éreztük magukat az első méterektől kezdve. Jól ültünk a kocsiban, jó volt vele menni már a gumimelegítés alatt is. A Rally5-ös Clio után az volt az érzésem, hogy megint egy valódi versenyautóban ülünk. Persze a Rally5 sem volt rossz autó, de ezen a kocsin már mindenütt látszik, hogy rallyversenyzésre építették” – mondta Herczig Patrik. „„A Rally4-es Clioval egyszer mentünk aszfalton, ezért azzal nem tudom összehasonlítani, mert most murván teszteltünk. A Fordhoz képest szerintem egy picit erősebb a motor, és nagyon jó összhangban van a futóművel. Murván fantasztikusan fordult a kocsi, és jól húzza a hátulját, egyes helyzetekben olyan, mintha nem is elsőkerekes autóval mennénk. A rosszabb részeken, a nagyobb gödrökön is szépen át tud menni, jól ki tudja mozogni még azokat a bukkanósabb, dobálósabb szakaszokat is, ahol egyébként lassítanék. Nagyon tetszett.”
A rövid ismerkedés után a Mikulás Rallyn hat gyorsasági szakaszból hármat megnyerve, minimális különbséggel lettek másodikak.
„Nagyon jól éreztük magunkat a versenyen, az autó hibátlanul működött. Az első kör végén a szervizben állítottunk rajta, és jó irányba mozdultunk el. A második körben még jobb volt az autó, magabiztosabban és gyorsabban tudtunk menni. A dolgunkat egy picit megnehezítette, hogy a Nagylőtéren mind a két alkalommal defektet kaptunk. Reggel egy jobb elsőt, ami miatt elég sok időt veszítettünk. A második körben pedig jobb hátsó defekttel értünk le a szakaszról, de ez nem okozott akkora hátrányt, mint a reggeli eset, itt maximum pár másodperc maradt benne” – részletezte a Mikulás Rally eseményeit Herczig Patrik.
Az időeredményekben ez úgy jelentkezett, hogy az első gyorsaságin több mint 20 másodperces hátránnyal kezdte a versenyt a Herczig-Varga duó, majd ezt kezdték ledolgozni a második és harmadik szakaszon elért kategória első hellyel. A második körben a jobb hátsó defekt miatt 2.1 másodperccel a riválisok mögött értek célba, de a finomított beállításoknak és ez egyre több tapasztalatnak köszönhetően az ötödik és hatodik gyorsaságit ismét megnyerte a duó és a verseny végére 3.5 másodperc maradt a különbség a kategóriaelső mögött. A győztes páros navigátora régi ismerős volt, így az ERC versenyek hangulatát idézték vissza a Mikulás Rally gyűjtőpontjai.
„Nagy Attilával sokszor találkoztunk az Eb futamokon a gyűjtőkben. Kristóffal remek a kapcsolatuk, most is jókat beszélgettünk, jó volt baráti közegben zárni az évet. A versenynek is remek volt a hangulata, érezhető volt, hogy tét nélkül autózunk. A csapat nagyszerűen dolgozott, a szurkolókkal is tudtunk találkozni, ennél szebb évzárást nem is kívánhattunk volna. Persze a háttérben komoly munka folyt, a Mikulás Rallyn már a következő szezonra is készültünk, és ebben a tekintetben is remekül sikerült a hétvége. A Peugeot továbbra is nagyon tetszik, várom vele a következő évet” – összegzett Herczig Patrik.
A Mikulás Rally mellett a 2022-es szezonról is mérleget vont a Herczig Autósport pilótája. Az ERC tanulóév során sikerült megszerezni azokat a tapasztalatokat, amire fel lehet építeni a 2023-as szezont.
„Teljes mértékben pozitívan értékelem ezt az évet. Új kategóriában, tanulási céllal kezdtük a szezont és ebből a szempontból is jól sikerült 2022. Ráadásul a végén az eredmény is nagyon jó lett, emiatt nagyon boldog vagyok, mert roppant erős mezőnyben szereztük meg a harmadik helyet, és első Eb évünkben dobogóra állhattunk. A számunkra szezonzáró futamon, a Barum Rallyn elért második hely pedig szintén olyan eredmény, amire joggal lehetünk büszkék. A Rally5-ös kategória jó választás volt, megismertük a piramis első lépcsőjét. Természetesen ezzel az autóval is sok tapasztalatot szereztünk, de azért is jó döntés volt az ERC-ben ez a kategória, mert kevésbé kellett megosztani a figyelmünket. A Rally5-ös Clio nyilván egyszerűbb technika, mint a Rally4, de épp emiatt maradt energiánk arra, hogy jobban megismerjük az ERC versenyeket. Újak voltak a helyszínek, a gyorsasági szakaszok, a lebonyolítás és maga a közeg is, és utólag azt érzem, hogy sikerült optimálisan elosztani a terhelést, és így mindenre területre maradt kellő energiánk” – magyarázta Patrik.
Herczig Patrik 2022-ben az ERC eredmény mellett arra is nagyon büszke, hogy nyár közepén a HUMDA Academy tagja lett, és a HUMDA támogatott versenyzőjeként képviselhette Magyarországot az Európa-bajnokságon.
„Óriási megtiszteltetés, hogy bekerülhettem a HUMDA által kiválasztott 29 versenyző közé. Az erkölcsi elismerés mellett az anyagi támogatás is fontos, az ERC programunkban, és a felkészülésben is nagy segítség a HUMDA Academy támogatása. Valamennyi támogatónknak, segítőnknek és a szurkolóknak is köszönöm, hogy ebben a szezonban mellettünk voltak, bízom benne, hogy sikerült a jó szerepléssel meghálálni a támogatásukat, és 2023-ban ismét egy sikeres szezonnal lépünk újra egyet előre. Mindenkinek békés boldog ünnepeket kívánok a teljes csapat nevében is!”