Az Ázsia-Óceánia Rally Bajnokság (APRC) ugyan csak november végén ér véget az indonéziai nagy döntőben, azonban Hayden Paddon már megnyerte az Óceánia Kupát, míg az Ázsia Kupában még a szezon felénél sem járnak.
Az APRC bajnokság idén is két régió legjobbjainak csatája alaőján dől el novemberben, Indonéziában. A két régió pedig az Ázsia, illetve az Óceánia Kupa, mely öt és három versenyből áll.
Az Óceánia Kupa a japán Tsumagoi Rallyval kezdődött, majd következett az új-zélandi Otago rally, valamint Whangarei Rally.
Ebben a kupában pedig már véget is ért a küzdelem, Hayden Paddon és John Kennard megnyerte mindkét hazai versenyét Hyundai i20 N Rally2-vel, így a kupát is, míg a japán versenyen Takuma Kamada és Yuichi Matsumoto tudott nyerni Subaru WRX STI-vel.
Az Ázsia Kupában azonban öt versenyt rendeznek, és eddig csupán kettő zajlott le.
A Kupa ugyancsak a Tsumagoi Rallyval indult, majd következett a Dél-India Rally, melyet a hazai környezetben versenyző Gaurav Gill és Aniruddh Rangnekar nyert meg Subaru Impreza STI N14-gyel. Míg a Japánban győztes Kamada nem állt rajthoz.
Ezáltal ez a kupa még teljesen nyílt, a hátralévő indonéz Danau Toba Rallyn, a kínai Longyu Rallyn, valamint a második Danau Toba Rallyn, mely az APRC nagy döntője lesz, még bárki megszerezheti a bajnoki címet.
A novemberi nagy döntőbe az Ázsiai FIA zóna, valamint Ausztrália és Új-Zéland egyaránt 5-5 versenyzőt nevezhet, míg a teljes mezőny a térség különböző nemzeti szövetségei által nevezett 1-1 versenyzőből áll össze. Az abszolút APRC bajnoki címet és a kategóriák címeit pedig az indonéz döntőben legjobban szereplő versenyzők szerzik meg.
Tavaly Hayden Paddon és John Kennard nyerte a fő bajnokságot.