2024. április 19. 10:19

KezdőlapNE VEDD ELSpici még fekete zónában van, de szerintünk kijön belőle

Spici még fekete zónában van, de szerintünk kijön belőle

-

Három év után láthatjuk újra versenyautó volánja mögött Spitzmüller Csabát április 18-án, húsvéthétfőn a Legendák Tornáján. Spici Trabanttal és Almera kit carrral szerzett tapasztalatai jók lehetnek a Clióban, aki pedig Zsigulival ment, annak a drift sem okozhat gondot, de azért még fekete zónában érzi magát és bevallottan mindenkitől tart. 

Húsvéthétfőn rendezik meg a RabócsiRingen a Legendák Tornáját, amelyre a magyar autósport 18 valóban legendás alakja kapott meghívást. A versenyen Renault Clio Rally5-tel, BMW E46-tal és gokarttal kell megmérkőzni egymással. Az egyik legenda Spitzmüller Csaba, Spici, aki természetesen jót nevetett a legenda kifejezésen. 

„Hát figyelj, a gokarttal nagyon szürke zónában vagyok, annyira, hogy az már szinte fekete – nevetett. – Öt-hat alkalommal mentem bérgokarttal, de nincs nagy rutinom. Putnokon van egy gokart pálya, ami nagyon csúszik, azt élvezem, de tapadós pályán nem tudom, hogy mit tudok kihozni belőle. 

Viszont az biztos, hogy most fogok először egyenlő feltétellel versenyezni gokarttal, mivel ki lesznek súlyozva. Eddig mindig súlyhátrányban voltam, de most lehet, hogy kiderül, nem csak a súllyal volt gondom.“

Spici a WRC-k és az N-es Mitsubishi után most egy belépőszintű elsőkerék-hajtású Rally5-ös autóval kell, hogy megmutassa. Nem idegen tőle, hiszen pályafutását Trabanttal kezdte, amiben egyszer egy iskolaudvaron, zászlófelhúzás közben ébredt, de ez egy másik sztori. Sőt, versenyzett Almera kit carral is, amivel viszont nyert ORB-ben gyorsasági szakaszt abszolútban, ráadásul esőben. Hol máshol egy elsőkerekes kocsival? 

„Régi szép emlékek, de mind a kettő igaz“ – nevet újra Spici, de írhatnám azt is, hogy még mindig, merthogy az egész beszélgetés nagyon vidám hangulatban zajlott. 

„Ez olyan, mint a biciklizés, ha egyszer megtanultad, nem felejted el, de azért fel kell eleveníteni a tudást. 2019-ben mentem utoljára versenyautóval, amikor második lettem a rallycross ob-n. Tavaly, amikor teszteltünk, vezettem (Foczkó) Ákos Mitsubishijét, és érezhetően be voltam rozsdásodva.“

Na és akkor még ott van a dirft. Bár, ha valaki még emlékszik, hogy Spitzmüller Csaba akkor vált Spicivé, amikor a Kocka Zsigulival keresztbe csúszva érkezett minden kanyarban és meg voltunk érte őrülve a rally2 mezőnyében, akkor azért ez sem okozhat nagy gondot. 

„Vezettem BMW-t nem is olyan régen, az is nagyon jó kis kocsi volt. A driftről azt mondták, hogy vannak érintési pontok, és az a lényeg, hogy minél gyorsabban, minél jobban keresztben és minél közelebb a falhoz menjél. Mondtam, akkor sok olyan autót hozzatok, aminek van hátulja. De végül is annak is egy kormánya és négy kereke van, csak megoldom valahogy.“

Amúgy Spiciről is sugárzott, hogy teljes be van indulva a versenytől. 

„Hogyne lennék. Három éve mentem utoljára, és tudod mi hiányzik a legjobban? Amikor lejössz a gyorsaságiról és várod az idődet a táblán.“

Most lesz ilyenben része, nem is egyszer. 

„Igen, nagyon kíváncsi vagyok, az nem kérdés, hogy Kancsár Feri agyonver gokarttal, a driftesek meg a BMW-vel. Összességében nincs olyan versenyző, akitől kiemelten tartok, mert mindenkitől tartok. De jó buli lesz. Nagyon hiányzott már egy ilyen rendezvény a magyar autósportnak, és szerintem a szurkolóknak is. Biztos vagyok benne, hogy a pályán és a pálya szélén is nagyon jól fogjuk érezni magunkat.“

Ez akár jó lezárás is lehetett volna, de Spici még hozzátette: 

„Nem hiszem el, hogy a Trabantos sztorira emlékszel.“ 

A Legendák Tornájára kedvezményes, elővételes jegyek itt vásárolhatók.


Találkozz világklasszis rallyversenyzőkkel és szurkoljunk együtt a magyar menőknek! Csapj le Te is a Rally Hungary jegyekre, most még elővételes áron! Jegyek: https://rallyhungary.com/jegyek/


Friss