Az egri pályákat nem ismerő Goller Ákos nem aggódik a helyismeret hiánya miatt, hiszen eddig is hagyatkozhatott tapasztalt navigátorára, Tóth Szabira.
Te most fogsz először menni ezeken a pályákon, mert Szabi azért ismeri őket.
– Igen Szabi, mint „Local Hero” jártasabb a környéken, illetve évek óta elmaradhatatlan futam mindenki számára. Nekem teljesen új lesz, viszont ezt én továbbra sem érzem hátránynak, mert úgy gondolom elég hamar alkalmazkodom az új helyzetekhez és a környezethez, mint ahogy egyébként Orfűn is tettem. Sokszor hangoztattam, itinerből megyek, 2-3 felírásból, így, ha egyszer eljutunk egy külföldi versenyre, ott sem ér váratlanul semmi, csak azért, mert nem a fejből menős vagyok. Szóval a pályák nem ismerete miatt nem aggódom, de azért pár belső videóra rákukkantottam kíváncsiságból.
A belsők alapján szimpatikusak a szakaszok?
– Leginkább a hosszú gyorsra fókuszáltam, azt többször is átpörgettem, így már a nyomvonalával képben leszek. Nyilván élőben picit más. Fel vagyok készülve arra, hogy rengetget kell majd szabályzáson mennünk, ami a mi kocsink végsebességéből adódóan nem túl jó. A Hondák, Ladák a hosszú egyenesekben mennek majd kétszázzal, mi meg kicsit kevesebbel, de ennél nagyobb hátrányunk sosem legyen, valahogy megoldjuk, hogy jól helyezkedjünk.
Az elvárásokból gondolom most sem fogtok engedni?
– Elég előkelő helyen állunk abszolútban, harmadik helyen, hátrébb nem szeretnénk kerülni. Felvázoltam magamban egy „sorrendet”, ki hol fog végezni, aztán meglátjuk mennyire látjuk jól a fejben kialakult képet a valósághoz képest. Mi a saját tempónkat kívánjuk autózni, hellyel közel a „top5” környékén maradni, amit év elején megfogalmaztam, abból nem engedünk. Szem előtt fogjuk tartani a bajnokságot, és nem titok, a lehető legtöbb pontot akarjuk magunkénak tudni az Eger Rali után. Aztán ha kicsit előrébb szaladunk, akkor a következő Kazincbarcika, ami viszont ennek a kocsinak van szinte kitalálva, ott is behúzni, amit lehet. De maradjunk még az Eger Ralinál, ahol reméljük sikerül ismét jó eredményt elérni.
Szöveg: Tiba Anita
Fotó: Bakó Rally Team