A Historic Rally Európa-bajnokság és az Országos Historic Rallybajnokság mezőnyében is megmérkőzik a hétvégén Wirtmann Ferenc és Kerekes József a Ford Escort Mk II-essel. A Grawe Életbiztosító Zrt. által támogatott páros bár korábban már nyert Mecsek Rallyt, ezúttal mind a két sorozatban a dobogót célozza meg.
„Az autó kész van, de tegnap a biztonság kedvéért kimentünk vele egy körre. Benító főmérnök úr csak nézte és sorolta: féket kell cserélni…, gátlót kell cserélni…, sofőrt kell cserélni – nevet Wirtmann. – Mondtam neki, hogy az első kettőt cserélje ki, a sofőrt megoldom én.
Kelleni fog a jó autó, mert nagyon erős a mezőny. A historic Eb-n a D csoportban az Audi és a két Porsche mögött a negyedik, esetleg a harmadik hely lehet reális. A magyar bajnokságban az abszolút értékelésben Érdi (ifj. Érdi Tibor) viszi a prímet a Sierrával, vele nem tudjuk felvenni a versenyt és ahogy hallom Zsírpapának is új gumijai lesznek, úgyhogy már előre rettegünk Jotival“ – nevet megint Wirtmann.
Kevés olyan nem pécsi versenyző van, aki többet indult volna a Mecsek pályáin, mint Wirtmann, ennek ellenére lesz új gyorsasági a számára is.
„A Hatos–Trefortpuszta gyorsaságin ebben az irányban még nem mentünk, ezért oda új itinert írunk – mondja Kerekes Joti. – Hosszúhetény elején is van egy új rész. Ezt úgy oldjuk meg, hogy az első körben az elejét felírjuk, ahol pedig becsatlakozik az ismert pálya, ott előveszem a régi itinert és azt javítom ki, ha szükséges.
Ilyen félig új, félig ismert pálya feldolgozásánál két lehetőség van: vagy az első felírás után megállunk egy kávéra és az új részhez hozzámásolom a régit. A másik lehetőség pedig, amit én is választottam, hogy az új részt ugyanabba a füzetbe írom fel és a folytatáshoz odalapozok. Ezt könnyen be lehet jelölni, nincs hibázási lehetőség.
Az utóbbi módszernek az az előnye, hogy nem kell megállnunk az első kör után, bár kb. 15 perc alatt le tudom másolni az itinert, ennyinek bele kell férnie a pályabejárásba.
Az erdei részeken négyet lehet menni, szerintem nem is kell több. A felírás, ellenőrzés után két finomításból már megvan az itiner. A negyedik kör inkább már a fontosabb részek memorizálásáról szól.
Hosszú verseny lesz, 138,6 gyorsasági kilométerrel, nagyon ésszel kell majd menni.“