hétfő, augusztus 8, 2022
KezdőlapORBLakatos Róbert: Vb-szintű pályák lesznek a Veszprém Rallyn

Lakatos Róbert: Vb-szintű pályák lesznek a Veszprém Rallyn

-

- Hirdetés -

Az Országos Rallybajnokság idei leghosszabb és egyelőre egyetlen másfélszeres szorzójú versenyét rendezik július 22–24-e között, a Székesfehérvár–Veszprém Rallyn. A szerevező, Lakatos Róbert vb-szintű pályákat ígér, sőt, szerinte az új, hegyesdi szakasz akár a legjobb magyar pálya címére is pályázhat. 

„A legjobb dolog a Székesfehérvár–Veszprém Rallyval kapcsolatban az, hogy idén, 28. alkalommal is meg tud valósulni“ – mondta Lakatos Róbert, a verseny rendezője, kicsit mosolyogva ugyan, de azért a hangján érezhető volt, hogy ez jelenleg tényleg nagy eredmény. 

- Hirdetés -

Bár, ha már a 28-as számnál tartunk, ezt csak nézőpont kérdése. 

„Igen, igazad van, először 1984-ben rendeztek OB-futamot édesapámék – Lakatos Lajos – Veszprémben, akkor még a legendás Vilmapusztán, aztán vándorolt a verseny központja Balatonfűzfőre, Balatonalmádiba, Balatonfüredre. ’93-ban elmaradt és amikor ’94-ben becsatlakoztam a rendezésbe, akkor döntöttünk úgy, hogy ha már veszprémiek vagyunk mi is, akkor maradjon a verseny is Veszprémben.“

- Hirdetés -

Ennyit a történelemről, de nézzük mi várható idén. 

„Szerintem az idei év legnagyobb rendezvénye lesz, öt helyszínen plusz egy belvárosi szuperspeciállal. A Rally1-nek 1,5-es, a Rally2-nek 1,2-es szorzójú verseny. Izgalmas pályákat találtunk és sokat dolgoztunk rajta, hogy jó minőségűek, élvezetesek, tempósak legyenek. 

Fotó: Kovács Martin / Veszprém Rally

Az évek során sokat változtak a lőtéri gyorsaságik. Régebben arra ment a nyomvonal, amerre a gréderrel letoltuk, sokkal lassúbb volt a kialakított nyomvonal, sok volt benne a visszafordító, a nagyobb kanyarok melyek kimélyültek. Ma már Natura 2000-es a terület, a környezetvédelmi előírások miatt csak a meglévő utakat használhatjuk, de így is vannak azért lehetőségek. 

Az átlagsebesség annak ellenére, hogy kifejezetten tempós pályákat alakítunk ki, a tapasztalatok alapján 95–120 km/h körül lesz, ami kifejezetten jónak mondható. A legtempósabb a nagylőtéri szakasz a maga 120 km/h-s átlagával. A magyar aszfalt versenyeken ennék azért gyorsabbak, 130-140 km/h felé közelít az átlagtempó. 

Jót tesz a pályáknak az is, hogy kevesebb az induló, így a pályák is kevésbé „fáradnak” el – de rendezőként ennek azért nem annyira örülök. Ma már talán cirka tíz olyan kanyar van a versenyen, ahol számítani lehet, hogy kimélyül a nyom, de így is simán elbírja a két kört. 

Persze azért még mindig murvás versenyről beszélünk, ami jobban igénybe veszi az autókat. 

Hegyesd új pálya lesz, illetve inkább úgy mondom, hogy ebben a formájában még nem szerepelt soha. Fehér murvás, nagy tempós, remélem, hogy szeretni fogják a versenyzők és nagy kihívás lesz teljesíteni!  Mindenkinek más a kedvence, de szerintem Hegyesd egy olyan gyorsasági, ami felveszi a versenyt a legjobb magyar szakaszokkal! Akár egy világbajnoki futam programjában is megállná a helyét.“

Idén az Országos Rallybajnokság versenyeinek gyorsasági távja 100 illetve 120 kilométerre csökkent. Ezért is meglepő, hogy Veszprémben 150 gyorsasági kilométerrel számolnak. Ehhez csak, halkan jegyezzük meg, hogy még 20 kilométer, vagyis egy gyorsasági kellene, hogy elérje az Eb-futamok hosszát. 

Fotó: Kovács Martin / Veszprém Rally

„Tavaly is 150 kilométer volt a Székesfehérvár–Veszprém Rally, de előtte tényleg rövidebb versenyeket rendeztünk, kb. 120 kilométerrel. 

Mint ahogy tavaly is, az idén is szeretnénk a nemzetközi normáknak megfelelő, színvonalas rallyt rendezni, mert azok a partnerek akik mellettünk vannak és segítenek, ezt várják el tőlünk! Mi nekik próbálunk megfelelni!

Persze emellett van egy mindannyiunk szíve mélyén lévő ‘titkos’ vágyunk is, ami egyszer talán megvalósulhat itt Veszprémben és környékén!“

Bármi is legyen ez az álom, nem lehet olyan rossz, úgyhogy szurkolunk hozzá! 

A Veszprém Rally programja itt található.

- Hirdetés -

Friss