Idei legfontosabb versenyére készül Klausz Kristóf és Csányi Botond az Országos Rallybajnokság egyetlen murvás futamán, a Székesfehérvár–Veszprém Rallyn. Két legutóbbi murvás versenyüket, az osztrák bajnoki Waldviertel és a magyar szezonzáró Mikulás Rallyt is megnyerték a Skoda Fabia Rally2 evóval, ráadásul erre a futamra négy új mérnökkel is erősödött a Klausz Motorsport.
„Tényleg négy új mérnökük van – nevet Klausz Kristóf. – A Mecsek Rally utáni héten államvizsgáztam a győri Széchényi István Egyetemen, de nem csak én, hanem a Klausz Motorsport három szerelője is, így valóban új mérnökökkel gazdagodtunk. Szerencsére a főszerelőnk nem változott, ő a gyakorlati megvalósításához is ért mindannak, amit mi az egyetemen tanultunk.“
A Klausz–Csányi kettős idei szezonja jól kezdődött, hiszen az osztrák bajnokságban két dobogós helyezést értek el, a Salgó Rallyn pedig negyedikek lettek. A Boldogkő Rallyn azonban baleset miatt kiestek, a Dunakanyar Rallyt pedig egy kisebb kicsúszással kezdték. A Mecsek Rallyn már helyenként visszataláltak a ritmusukhoz, de még azzal a versennyel sem voltak tökéletesen elégedettek.
A Székesfehérvár–Veszprém Rallyn azonban nagy lehetőséget kapnak. Klausz Kristófnak amúgy is erőssége a murva, ráadásul az utolsó két murvás futamán, tavaly ősszel és télen győzött, tehát minden adott lehet a régi forma visszaszerzésére.
„A Mecsek Rally nem sikerült olyan jól, mint szerettem volna. Voltak jó pillanataink, a diagram egyértelműen felfelé indult el (igazi mérnöki megfogalmazás), de ennél többet szeretnénk.
A murvás versenyek, az improvizáció mindig is közel álltak hozzám. Legutóbb, a Mikulás Rallyn nagyon jól mentünk a lőtéren. Meg is nyertük azt a versenyt, amiről peresze tudom, hogy nem bajnoki futam volt, de ha azt az érzést át tudnák most menteni a Veszprém Rallyra, akkor azt gondolom, hogy végre újra a helyünkön lennénk.
Vasárnap volt egy viszonylag hosszabb murvás tesztünk, ami nagyon jól sikerült, ez is lendített az önbizalmamon. Remélem, hogy a hétvégén a stopper ellen is sikerül egy jót autóznunk.“
Csányi Botond is valami hasonlóban reménykedik, annál is inkább, mert a Veszprém Rally szinte hazai futama, ráadásul a kedvence is.
„Nagyon szeretem a Veszprém Rallyt, amikor a Nagylőtéren 180-nal repkedsz harminc métereket, Kislőd, Hegyesd gyakorlatilag Eb-szintű pályák – mondja Csányi Botond. – Számomra egyébként is a murva jelenti az igazi rallyt. Hivatalosan a Mecsek Rally a hazai versenyem, de annyit indultam már veszprémi, vagy Veszprém környéki sofőrökkel, hogy szinte haza járok erre a versenyre is.
Az év eleji két törés után valóban nehezebben találjuk a helyünket, ezt kár is tagadni. A rallyt mindig csapatsportnak tekintettem, ahol kölcsönösen hatunk egymásra, ha Kristófon érzem, hogy jó formában van, magabiztos, az engem is húz és fordítva is igaz, úgyhogy ebből a gödörből együtt kell kijönnünk.
Hosszú és kemény verseny lesz a Veszprém Rally, főleg a Nagylőtérrel kezdeni, nem lesz egyszerű dolog. De pont az ilyen kihívásokat szeretjük a rallyban a legjobban.“