2024. április 25. 00:38

KezdőlapORBOsváth a gázra lép és le sem száll róla

Osváth a gázra lép és le sem száll róla

-

Az év legjobban várt futama következik Osváth Péter és Papp Tamás számára. A balatonfüredi pilóta és pécsi navigátora felszabadult, tét nélküli versenyzést szeretne bemutatni a 28. Székesfehérvár-Veszprém Rallyn.

„Imádom Veszprémet, persze, ha az egész évet nézzük, az itteni szakaszok eszik a legjobban az autót, de akkor is ez a csúcs”- vág rögtön a közepébe Papp Tomi. „Nagyon jók a pályák, a Nagylőtér a legnagyobb kedvenc, de Kislőd, és Várpalota is szuper. Itt kell megjegyeznem, hogy borzasztóan hiányzik a naptárból még egy murva verseny! Az év elején, amikor neki álltunk, és eldöntöttük, hogy azokon a futamokon állunk rajthoz, ami tetszik projektnek, akkor is a murva volt a célkeresztben, de a szomszédos országokban, és itthon is csak egy-egy ilyen verseny van. A Szombathely Rallye is hiánypótló lenne ebből a szempontból. Nagyon jó menni a murván, és ennek ellenére rettenetesen kevés lehetőségünk adódik rá.”

Fotó: Krisz Vegh Rallye Pictures

A csapat egy héttel a verseny előtt Királyszentistvánon készült a bajnokság egyetlen laza talajú futamára

„Örülünk neki, hogy normális körülmények közt tudtunk tesztelni, egy jó hangulatú családi nap volt. Állítgattunk az autón is, gumiztunk is egy picit, de kint voltak a barátok, partnerek, Petya őket is vitte. Összességében inkább egy kellemes visszaszokás volt a murvára, mintsem egy véresen komoly teszt.”

Fotó: Krisz Vegh Rallye Pictures

A velenjei esés kimozgásához kellett egy komplett Mecsek Rallye a srácoknak, de Veszprémben ez már biztosan nem befolyásolja majd a teljesítményüket. 

„A szombat déli kezdés egy picit fura, de értjük, mert ott a délutáni szuperspeciál Fehérváron. Ami viszont nagyon jó, hogy van kilométer! A 154 gyorsasági kilométer rendben van, ez egy valós táv. A hőség nyilván fizikálisan és mentálisan is sokat kivesz majd az emberből, de ez is a játék része, nyár van, a Veszprém Rallye ilyen. Az elejétől kezdve próbálunk összeszedetten, gyorsan és pontosan menni, már csak azért is, hogy a második nap előrébb tudjunk indulni a szombati rajtpozíciónkhoz képest. Nyilván lehetne kivárásra autózni – lásd Hadik Bandi tavalyi utolsó gyorsos esése -, de az első öt-hat mindenhol szögön megy, szóval nincs más lehetőség, nyomni kell! A defektre figyelni kell, hogy ne mi idézzük elő, de nincs mese, padlón kell közlekedni.”

Úgy tartják, hogy nincs két ugyan olyan Veszprém Rallye, mert a pályák nyomvonala mindig változik egy kicsit. 

Fotó: Krisz Vegh Rallye Pictures

„Ez így van. Ráadásul a Lőtereken és Várpalotán szinte folyamatosan hadgyakorlatoznak. A kanyarok ugyan ott vannak, de a felület más lesz, mint tavaly, mert a murva folyamatosan mozgásban van. Arról nem is beszélve, hogy Hegyesd is új lesz. A mostani nyomvonalat 2007-2008-ban, a Nyirád Rallye-n használták utoljára. Bízunk egy jó eredményben, de ha elkerülnek a defektek és jól érezzük magunkat, akkor már elégedettek leszünk. Nagyon szeretünk murván menni, így csak ez számít!”

 

Friss