Veréb Zoltán és Májer Dávid a tavalyi nehéz év után idén sikeres szezont fejezett be, kategória bajnoki címmel és nagyszerű hangulatban töltött versenyhétvégékkel.
Veréb Zoltán számára a 2021-es szezon sok problémával telt.
“A tavalyi csonkára sikeredett év után, amikor hiába voltak jó részeredményeink, sajnos a célt nem sok versenyen láttuk meg, mindenképpen egy sokkal jobb évnek szerettünk volna nekivágni – mondta Veréb Zoltán a Rallycafe.hu oldalnak. – Azt gondolom, a téli, kora tavaszi felkészülésünk jól sikerült, akár a mentális vagy a fizikai szempontokat nézzük. Sikerült átbeszélnünk a tavalyi hibáinkat, azokat kiküszöbölve nagyon jól összecsiszolódtunk Májer Dáviddal, nagyon jó összhang lett az autóban. Az autón is fejlesztettünk kicsit, így még megbízhatóbb lett, így abban is mégjobban bízhattunk, hogy nem hagy bennünket cserben.”
Idén nagyon jól indult a ladás párosnak a szezon, a bajnokság azonban végül csak az utolsó versenyen dőlt el.
“A könnyűnek tűnő kezdet után egy kicsit megnehezítettük magunknak ezt az évet. Az első négy versenyből hármat megnyertünk. A váci verseny különösen nagy élmény volt, mivel én azokon a pályákon nem mentem még, és ennek ellenére még a Pethő Tyutyu kupát is sikerült megnyernünk. Majd következett a szívemhez igazán közel álló veszprémi futam, ahol ha esetleg sikerült volna nyernünk, akkor a bajnoki cím karnyújtásra lett volna. Szerintem még ennyire sosem élveztem a veszprémi pályákat, az eredményeket nézve 2-3 Mitsubishi volt előttünk, de sajnos a szervízbe menet eltörött az egyik féltengelyünk, amit nem tudtunk kicserélni, mivel a hátsó híd nagyon görbe lett. Így sajnos az első nap után az első helyről kényszerültünk kiállni. Az ózdi versenyen ismét a technika babrált ki velünk, mert a kuplungtárcsa hüvelyéből lementek a bordák (megint az első helyről estünk ki). Ezután a verseny után teljesen nyílt lett a bajnokság, mivel Kovács Zoli és Kronome Ákos is ügyesen autózva felzárkóztak ránk. A bajnokság így, az év utolsó versenyén dőlt el. Zemplén ismét olyan pályákon zajlott, ahol még sosem mentem. Ennek ellenére egész jókat tudtunk autózni. Zoli, Ákos és én váltakozva autóztuk a legjobb időket. Sajnos hibáztam is, az autó sem volt 100 %-os, így a versenyt nem tudtuk megnyerni, de a harmadik hellyel és az utolsó gyorsaságin elért jó eredményünkkel sikerült megnyerni az éves értékelést. Hozzátenném, ez egy nagyon nehéz és változatos pályákon, és időjárási körülmények között lezajlott verseny volt.”
A 2021-es szezon problémái után az idei bajnoki cím természetesen nagy örömöt jelent.
“Sikerült ismét megnyerni a kategóriánkat, aminek nagyon örülök, mivel Dáviddal ez kicsit nehezen jött össze, mert nem csak saját magunk, hanem a kategóriánkban levő ügyes pilóták is megnehezítették mindezt. Jó érzés kiváló pilóták között nyerni. Mindenképpen elégedett vagyok, egy tényleg nehéz szezont zártunk magunk mögött. Most már elmondhatom a navigátorom is bevált, sikerült jól összecsiszolódnunk. A murva versenyek az utóbbi években kicsit kibabrálnak velünk, de ez lehet annak is köszönhető, hogy kicsit nagyobb hévvel vágok nekik. Valami eszméletlenül tudom élvezni, ahogy megy ott az autó….”
A bajnok csapaton ne változtass szemléletet pedig Veréb Zoltánék is követnék.
“2023-ban marad minden a régi felállásban. Az autó marad 1.6-os, azaz a P12-ben indulnánk. Próbálunk ismét jól felkészülni, mint idén is minden versenyre. Az autót kicsit kozmetikázni kell, mivel azért ebben az évben is lett rajta néhány sérülés. Kitaláltunk újabb fejlesztéseket, hogy még megbízhatóbbá tegyük, ezeket reményeim szerint sikerül beépítenünk a tél folyamán. Szeretnénk az ORC bajnokságban az összes versenyen elindulni, illetve ha lesz lehetőségünk akkor a két itthoni (lábatlani,oroszlányi ) Rally3-as futamon is részt vennénk. Mindenképpen szeretném megköszönni a kiváló szervízcsapatomnak – különösen Simon Janónak – a szervízhátteret, ami szintén hozzásegített, hogy nyerni tudjuk a P12 kategóriát. Köszönöm a sok-sok kilátogató nézőnek és szurkolónak a pálya széléről szóló buzdítást, amit ha nem is mindig, de néha észreveszek….. Örülök, hogy a nézők talán egy kicsit fegyelmezettebben állnak a pályák szélén, mert úgy tudunk felhőtlenül a versenyzésre koncentrálni, ha nem azzal kell foglalkoznunk, hogy most esetleg megint a nézők miatt áll a gyorsasági, vagy netán etap lenne. Mi az autóversenyzés élménye és a nézőknek okozott látvány miatt szeretünk versenyezni, ezért mi és a nézők egymásért vagyunk! Ezt ne feledjük!”