Kívül belül megújult Volkswagen Polóval indul a Székesfehérvár Rallyn Turán Frigyes és Farnadi Ágnes. A cél a bajnoki cím, ehhez a tavalyinál egy kicsit több szerencsére is szükségük lesz.
Pályázaton választotta ki a Polo új dekorját Turán Frigyes és Farnadi Ágnes, a győztes elképzelés már fent van az autón, a Székesfehérvár Rallyn pedig verseny közben is láthatja a közönség.
„Nem lett átlagos dizájn, szerettünk volna olyant választani, ami kicsit formabontó. Nagyon örülök, hogy az összes pályázót sikerült díjaznunk, és megható volt, hogy mennyire sok pályamű érkezett. Remek ötletek jöttek, lesz olyan is, amit elteszünk jövőre, ha a pályázó is hozzájárul” – mondta Turán Frigyes, akitől egyátalán nem meglepő, hogy a bajnoki címet célozza meg 2023-ban is.
„Mi mindig úgy állunk rajthoz, hogy esélyesnek érezzük magunkat. Szerintem idén is így van. Tavaly megvolt a tempónk, de nem volt jó évünk, remélem, hogy idén bizonyos dolgok változnak, és nem a tempónk lassul le.”
A téli felkészülés persze összetett volt, a technika is újjászületett.
„Tulajdonképpen van egy vadonatúj Volkswagen Polónk. Fantasztikus munkát végeztek a fiúk, külön köszönettel tartozom nekik ezért. Sok munka volt vele, nem csak a törésből adódó károkat javítottuk ki, hanem minden olyan feladatot elvégeztünk, amit meg kellett volna csinálni az év végi felújításon. Volt egy picit több időnk, emiatt aprólékosabban tudtunk az autóval foglalkozni, úgyhogy azt gondolom, hogy most ez az egyik legjobb Polo az R5-ös piacon, a motoron és a váltón kívül minden része teljesen megújult” – mondta Frici, aki azt is elárulta, hogy ő is és Farnadi Ági is komoly fizikai felkészülés után áll rajthoz a szezonnyitón. Az év első versenyén erre is szükség lesz, mert a székesfehérvári pályák könyörtelenek.
„Nem lesz könnyű, főleg az első napon, mert öt gyorsaságin keresztül nem lesz szervizlehetőség. Murván ez mind az autóknak, mind az abroncsoknak komoly igénybevételt jelent. Talán egy picit taktikusabban kell menni, nem szabad nekiesni az első gyorsnak, mintha az életünk múlna rajtja, és be kell osztani az autót több mint 50 kilométerre, de a világbajnokságon oldottunk már meg 80 kilométert is szerviz nélkül.”
Ahogy a versenyzők többsége Turán Frigyes is örül annak, hogy rég látott gyorsaságik is bekerültek az útvonalba. Ezek még azoknak is újdonságot jelentenek, akik a múltban már versenyeztek ezeken a szakaszokon.
„Tudom, hogy szűkös a rendezők mozgástere, de örülök neki, hogy idén sikerült azt elérni, hogy régen látott pályák kerülnek vissza a programba. Nyilván mindenki így van vele, de aki hibázni fog, az majd azt mondja, hogy nem kellett volna. Mégis kellenek az új pályák és kellenek az új kihívások, nem lehet mindig előző évi itinerekből autózni, mert az már nem az a rallysport, amelynek egy része az improvizációról szól.”
A Székesfehérvár Rallyt április 1-2.-án rendezik, 10 gyorsasági szakaszon, 126 kilométer gyorsasági össztávval.