A szezonnyitó Székesfehérvár Rallye előtt is rekordszámú nevezőről számolhattak be a Peugeot Rally Cup Hungary kupasorozatról szóló híradások, de ez a második versenyre tovább fokozódott.
A hatodik évad elhozta a várt kiugrást és a HUMDA Országos Rally Bajnokság második versenyére, a Salgó Rally-ra már 12 páros adta le a nevezését a kupasorozat berkein belül! A Peugeot 208 Rally4-es versenyautókat választó párosok igazán népes közösséget alkotnak a ralibajnokság színes palettáján. Az idei első aszfaltos verseny előtt minden induló jó eredményben bizakodik.
Nagyon jó versenyautók, megbízható technika, komoly mezőny, tizedmásodpercekre menő küzdelmek. Ezek jellemzik a magyar ralibajnokság hat éve működő kupasorozatát, a Peugeot Kupát! Ez az, ami miatt olyan kecsegtető a sorozat, főként az újonc versenyzők számára. És nem mellesleg a pénzdíj is, amit a Peugeot magyarországi importőre és az MNASZ ajánl fel versenyenként a Kupa és a kategória dobogósok részére.
A Tagai Racing Technology által felügyelt sorozatban PIRELLI gumikat használnak a versenyzők. A megfelelő gumiválasztásban sokat segít a csapatoknak ifjabb Tóth János, sokszoros magyar bajnok, aki a Kupasorozat mentoraként nem csak a gumitaktikában, hanem a pályafeldolgozásban is hasznos tanácsokkal látja el a fiatal versenyzőket, akik évről évre egyre jobban hallgatnak Janikára.
Az első versenyen, a murvás Székesfehérvár Rallye-n még nagyon sok ismeretlen volt az újdonsült indulók számára, de új volt a Peugeot 208 Rally4 murván való viselkedése azoknak is, akik már évek óta benne vannak a Kupasorozatban, hiszen ez volt az első hivatalos murvás Kupás verseny a sorozat fennállása óta.
A nyitófutamot a sorozat egyik újonca, Bertalan Márton nyerte, aki mellett Paizs Róbert olvassa az itinert. Másodiknak a Berta-Császár páros ért be, ők már tavaly is részesei voltak a kupának. Harmadik a Viszló Csaba – Szegedi Máté egység lett. Őket Trencsényi Vincéék és az első murvás és első turbós Peugeot-s versenyüket teljesítő Határ Attila – Éhn Dániel kettős követte. Jól teljesített a Vogel Adrienn – Maricsek Miklós duó is, akik a Dominik GT -Bán Viktor párost előzték meg. A Német 8V Péter, Späth Szabolcs és a Radó István, Csoma András egységeknek nem sikerült befejezniük a szezonnyitót.
Az első futamon indulók közül egyedül Csomáék nem jelentkeztek be a második versenyre. A Salgó Rally-n ott lesz viszont a Nagy Mátyás – Német 16V Péter páros, akik nevét jól ismerhetik a raliban jártasok. Ifj, Kanyik Antal és Tímár Tamás is versenyzett már korábban, de ez lesz az első szezonuk a Kupasorozatban. Tóth-Gili Tamás édesapja nyomdokaiba lép és a tavalyi Historic versenyautóját váltotta fel idén Peugeot 208 Rally4-re. Tóth János a legfrissebb nevezője a Kupasorozatnak, őt is rutinos navigátor fogja segíteni Szegő János személyében.
Összesen tehát 12 páros vág neki a Salgó Rally 2023 rendezvénynek a Peugeot Rally Cup Hungary sorozaton belül. Természetesen nem csak a Kupában, hanem az RC4 kategóriában is nyerni szeretnének a párosok, hiszen a Peugeot 208 Rally4 versenyautójuk az RC4 kategóriában is az egyik legütőképesebb autó.
A Salgó Rally 2023 programja már csütörtökön elkezdődik a pályabejárásokkal és a gépátvétellel. Pénteken három különböző szakaszt kell teljesíteni a mezőnynek két körben. A két mátrai gyorsasági mellett a programban szerepel az egyik igazi klasszikus salgótarjáni pálya is, a Vizslás – Kazár – Somlyóbánya szakasz, ami talán a legkönnyebben megközelíthető a nógrádi megyeszékhelyen. Szombaton egy újabb klasszikus lép be az egyik mátrai gyorsasági mellé, hiszen a Zagyvaróna – Cered – Tótújfalu nyomvonal Magyarország egyik legjobb aszfaltos szakasza közé tartozik.
Összesen 11 mért gyorsasági, 131 versenykilométer után derül ki, hogy ki lesz a legyorsabb az idei első aszfaltos versenyen.
Forrás és fotó: Peugeot Sport Hungary