Matematikailag még akár bajnok is lehet a HUMDA Országos Rally Bajnokság Historic D csoportjában Wirtmann Ferenc és Kerekes József a WHB Győr Rallyn. Ám a Ford Escort Mk II-essel versenyző párosnak ennél sokkal fontosabb dolga van, hiszen Jotinak komoly elszámolnivalója van a Győr környéki pályákkal. Addig pedig még egy álmatlan éjszaka is vár a csapatra.
„Nagyon jól állunk – nevet Wirtmann. – Hétfőn megérkezett a főmérnökúr, azt mondta, kicseréli az alkatrészt, ami miatt folyt az olaj a motorból. Szétszedte a befecskendezőt, összerakta, mondta, hogy menjek ki egy körre. Visszajöttem és ugyanúgy dőlt az olaj. Mondta, hogy akkor most menjek haza, este megnézi. Ahogy ismerem Benítót, egész éjszaka nem aludt. Ma reggel még nem mertem felhívni, de a versenyre biztosan talál valamilyen megoldást.
Ha mást nem, akkor tanácsokat ad, hogy ne menjek olyan gyorsan, vagy hogy elég egy másodperccel nyerni. Ha viszont nem megyek elég gyorsan, azzal fogad a szervizparkban, hogy mi van, alszol? Úgyhogy inkább igyekezni fogunk.
Nagyon jó kis historic mezőny jött össze. Komoly csatára számítok az élen, és a zsigulisok között is. Tegnap beszéltem Zsírpapával, azt mondta, most nem ver meg, mert csak tesztel – ezt persze nem hittem el neki –, de majd ‘Nyíregyen’ elver az új VFTS-sel. Örülök neki, hogy egy régi motoros, Dékány Sándor is visszatér a historicba. Minél többen vagyunk, annál jobb a hangulat.“
Bár Wirtmann számára nagyrészt újak lesznek a pályák, navigátora, Kerekes Joti több alkalommal indult itt, és akad némi elszámolnivalója is. De előbb nézzük, tényleg van-e esélyük megnyerni a bajnokságot a WHB Győr Rallyn?
„Matematikailag van, de nagyon sok összetevős, szerintem ezzel most nem is érdemes foglalkozni. Jól kell mennünk, minél több pontot szerezni, hogy a Nyíregyháza Rallyra elegendő előnnyel érkezzünk – mondta Kerekes Joti.
Nagyon várom a WHB Győr Rallyt, hiszen rég nem látott pályákon mehetünk. Először 1987-ben indultam a Győri ÉPFU Rallysprinten, akkor Papp Attilának navigáltam.
Tényő–Ravazd és Olaszfalu is emlékezetes a számomra. Tényőn Németh Zsoltival mentünk a BMW M3-assal. Előtte a Rábaringen már műszaki hibánk volt és ezen a gyorsaságin estünk ki. Olaszfalun pedig én vezettem, Csökő Zoli navigált, de a hidas kanyar után felborultunk a Trabanttal.
Furcsán hangzik, de mind a kettő szép emlék, viszont idén szeretném mind a két pályát teljesíteni. Jó versenyre számítok.“