Bertalan Márton és Paizs Róbert nyerték a Peugeot Kupa és a kétkerék-hajtásúak versenyét is a HUMDA Országos Rally Bajnokság ötödik futamán, a WHB Győr Rallyn. Így az utolsó futam előtt visszavették a vezetést a Peugeot Kupában. A legnagyobb meglepetést azonban azzal okozták, amikor a városi gyorsaságin abszolút hetedik időt autóztak a 208 Rally4-essel.
A Puegeot Kupa győri versenyének első napján Határ Attila és Éhn Dániel vezetett, másnap azonban Zagyva Lajos és Bertalan Márton is megelőzte őket, később a hátrányt próbálta ledolgozni Határ Attila, azonban az utolsó előtti szakaszon árokba esett, a győzelmet pedig nagy csatában Bertalan Márton szerezte meg. Az utolsó szakaszt követően pedig Zagyva Lajos leadta menetlevelét. Határék végül a kategória hetedik helyén zártak.
„Nagyon jó versenyünk volt – mondta Bertalan Márton. – A Mecsek Rally előtt egy kicsit nyomasztott, hogy vezetjük a bajnokságot, ami akkor rányomta a bélyegét a versenyünkre. Ezt most tudatosan el akartam kerülni, lazán készültünk, verseny közben sem volt görcsösség bennünk, mégis azt mondhatom, most vettük a legkomolyabban a rallyt.
Szombaton még az ellenfelek is arra számítottak, hogy Csesznek a miénk lesz, hiszen igazi pályaautós gyorsasági, de mégis kikaptunk rajta. Olaszfalu–Tés viszont nagyon szűk, egy nyomsávos út volt, ami nekem korábban nagyon nem feküdt. Most mégis jól tudtunk rajta autózni, ami engem lepett meg a legjobban.
Másnap a két döntő gyorsasági a Rábaring és a városi pálya volt. Az ellenfelektől eltérően nem egy, hanem két pótkereket vittünk magunkkal, amit folyamatosan cseréltünk, minden pályára a legalkalmasabb gumit raktuk fel.
Édesapám sokat segített a beállításokban. Eleinte nem nagyon akartam elhinni, hogy jó lesz, amit mond, de aztán kipróbáltam és bejött.
A városi gyorsaságira is próbáltunk alaposan felkészülni, de amikor mondták, hogy abszolút hetedik időt autóztunk és a kategóriatársaknak adtunk hét másodpercet, akkor, bevallom, először azt hittem, egy körrel kevesebbet mentünk vagy elrontottunk valamit. De nem!
Nagy megtiszteltetés volt a hétvégén Zagyva Lajos ellen versenyezni. Ő nekem mindig is etalon volt, és óriási dolognak tartom, hogy ilyen közel tudtunk hozzá lenni. A célban odajött hozzánk a navigátora és gratulált a győzelmünkhöz – amit először nem értettem –, de aztán mondta, hogy ők a verseny végén leadták a menetlevelüket, nem akarták befolyásolni a bajnokságot. Így nyertünk mi.
Nem mondom, hogy nem örülök a győzelemnek, de a második helyezéssel is boldog lettem volna. Zagyva Lali bától nem szégyen kikapni, főleg úgy, ahogy ezen a hétvégén ment. Le a kalappal előtte.
A győzelmünkkel visszavettük a vezetést a bajnokságban, úgyhogy nagyon készülünk a Rally Hungaryre, ahol szeretnénk megnyerni a Peugeot Kupa éves bajnokságát.“
Paizs Róbert is a lazaságot és a pontosságot emelte ki, miközben a rendezők munkáját is dicsérte:
„Nagyon ügyes volt Marci, és szerintem fejben sokkal jobban menedzselte le a versenyt, mint a Mecsek Rallyt – mondta Paizs Róbert. – Akkor vezettük a bajnokságot, aminek a súlya nagyon nyomta. Most lazább volt, de talán emiatt sokkal pontosabb is.
Egy meleg pillanatunk volt, amikor az első Tényőn egy jobb 11-ben megdobta a Peugeot a hátulját. Ott Marci egy kicsit magára ijesztett, de ura volt a helyzetnek.
Nekem személy szerint nagyon tetszett a Győr Rally. Jó volt a rendezés, pontos volt a lebonyolítás, Olaszfalu pedig igazi vb-s pálya.
A Peugeot Kupában a számításaink szerint öt ponttal vezetünk, de nem szabad hátradőlni, Nyíregyházán komoly meccs lesz a bajnoki címért.“