1961-ben rendezték az első olyan autóversenyt Magyarországon, melyet már rallynak neveztek, a Cordatic Rally mezőnyének 12 órán át kellett küzdeniük egymással és a járműveikkel. A győzelmet végül Nagy László szerezte meg VW Bogárral.
1961. október 1-jén komoly mérföldkőhöz érkezett a magyar autósport, hiszen éjjel kettő óra után 49 fős mezőnnyel kezdetét vette a Cordatic Rally, melyet először neveztek hazánkban valóban rallynak. Korábban túraversenyeknek, illetve kupáknak nevezték a versenyeket.
A mezőny Budapestről indult, majd Cegléd – Szolnok – Debrecen – Sátoraljaújhely – Telkibánya – Fony – Tolcsva – Bodrogszegi (jelenleg Bodrogkisfalud, mely Bodrogkeresztúrral épült össze és Szegi) – Miskolc – Gyöngyös útvonalon érkeztek vissza Budapestre, a népligeti célba.
A 49 induló pedig komoly kihívással nézett szembe, hiszen részben éjjel, részben pedig nagyon leromlott utakon, illetve hegyi szerpentineken haladtak, közben pedig szinte pihenni sem tudtak.
Az útvonalba külön ügyességi próbák, titkos ellenőrző állomások, gyorsulási próbák voltak betéve, a legnagyobb sebesség pedig a kor sajtója szerint 90-120 km/h is volt.
A népligeti célban még a versenyzőkre gyorsulási és lassulási erőpróba várt, végül 46 versenyző fejezte be a versenyt.
A versenyzők jórészt Cordatic gumikat használtak, az abroncsok pedig a kor híradásai szerint jól vizsgáztak a rally során.
A verseny végén az abszolút és kategória első két helyén végzőket aranyérmek mellett gumiabroncsokat, abroncsokat és tömlőket kaptak nyereményként a “házigazda” Ruggyantaárugyártól.
Az abszolút győzelmet Nagy László, az FTC klubtagja szerezte meg VW Bogárral a Spartacus egyesület versenyzői, a Fiat 600-zal induló, Kondorosi Tihamér és a wartburgos, Széles Tibor előtt.
A Cordatic Rt.
A cég az 1882-ben jött létre, mikor Schottola Ernő megalapította az első jelentős hazai gumiipari üzemet, amely 1891-ben az osztrák Österreichische-Amerikaische Gumifabrik A. G tulajdonába került, majd a Kerepesi úti telepen Magyar Ruggyantaárugyár Rt. (rugódzó gyanta, vagyis gumi) néven működött tovább. 1949-ben, az államosítások során, Ruggyantaárugyár néven összevont üzemként, majd 1963-ban vidéki vállalatokkal közösen alapítva Országos Gumiipari Vállalatként működött. A 90-es évek elején csődközeli állapotba kerülő cég, több üzemét bezáratta majd az 1996-os év folyamán a Michelin francia óriáscég tulajdonába került. Az OGV-n belül 1985-ben létrejött a Taurus Gumiipari Vállalat, mely 1996-ban ugyancsak a Michelin tulajdonába került. A Ruggyantaárugyár épületét 2014-ben lebontották, azonban a Taurus Carbonpack továbbra is működik a Michelin Hungária Kft-én belül.
A verseny során az alábbi eredmények születtek:
Abszolút
1. Nagy László VW
2. Kondoros Tihamér Fiat 600
3. Széles Tibor Wartburg
4. Kelemen Ferenc Skoda Felicia
5. Bugyai András Skoda Octavia
6. ifj. Kesjár János Skoda Octavia
7. Hiller Kornél Zastava
8. Szabó Zoltán Wartburg
9. Somodi József Trabant
10. Szőke Károly PS 70
Junior A—B kategória, 750 ccm-ig
1. Hiller Kornél Zastava
2. Somodi József Trabant
3. Szőke Károly PS 70
Junior C kategória, 1000 ccm-ig
1. Kondoros Tihamér Fiat 600
2. Csányi Sándor Wartburg
3. Czorner Zsigmond Wartburg
Junior DU E kategória, 1000 ccm fellett
1. Nagy László VW
2. Kelemen Ferenc Skoda Felicia
3. Pálmai Sándor Limea
Senior A—B kategória, 730 ccm-ig
1. Döme József Trabant
2. Dr. Tóth Éva Trabant
3. Tenczel István Fiat Topolino
Senior C kategória, 1000 ccm-ig
1. Széles Tibor Wartburg
2. Szabó Zoltán Wartburg
3. Dr. Gesztelyi Jenő Wartburg
Senior DSE, 1000 ccm felett
1. Bugyai András Skoda Octavia
2. ifj. Kesjár János Skoda Octavia
3. Dr. Kamarás László Skoda Octavia
Forrás: Autó – Motor, 1961. október 15-i szám